|
Размещено 15:29 28/04/2011
|
|
Канон Воскресный, Глас 3
Песнь 1
Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Иже землю осудив, преступльшему пота изнести плода терния, от терния венец из руки законопреступныя, Сей Бог наш, плотски приемый, клятву разрушил есть: яко прославися.
Победитель и Одолетель смерти, иже смерти убоявся, явися: страстную бо плоть одушевленную прием, Сей Бог наш, и брався с мучителем, вся совоскреси: яко прославися.
Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: сошед бо во утробу освященную Твою, Сей Бог наш, Еже по нам осуществовася, Бог же и Человек из Тебе родися.
Другий канон крестовоскресен. Глас 3
Песнь 1
Ирмос: Песнь новую поим людие:
Род человечь порабощен мучителем грехолюбным, кровию Божественною Христос искупи, и обоготворив обновил есть: яко прославися.
Яко убо смертен, смерти хотяй, Иже животу сокровищник, Христос вкуси: а яко безсмертен сый естеством, мертвыя оживотворил есть: яко прославися.
Ин канон Пресвятей Богородице, егоже краестрочие: Пою третие пение Тебе Богородице. Глас 3
Песнь 1. Ирмос тойже
Колено приклоняет всяко естество небесных Дево, воплощшемуся из Тебе, со земными же достолепно преисподняя: яко прославися.
О примирений Яже в Тебе: благих бо независтно Податель, яко Бог Духа Божественнаго подавый нам, плоть от Тебе Отроковице прият: яко прославися.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.
Крестом Твоим постыдеся нечестивый, содела бо яму, юже ископа, впаде: смиренных же вознесеся Христе рог, во Твоем воскресении.
Благочестия проповедание языком, яко вода покры моря Человеколюбче: воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.
Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, Граде Одушевленный присно Царствующаго: Тобою бо Владычице, сущым на земли Бог спожил есть.
Ин:
Ирмос: Лук сокрушил еси вражий:
Очищение Пречистый Кресте, идольских явился еси Ты нечистот: яко Иисус Пребожественный, на Тебе руце распростерл есть.
Да вси вернии живоприемный гробе, тебе покланяемся: погребеся бо в тебе и воста Христос воистинну Бог наш.
Ин. Ирмос тойже
Жезл из корене Иессеова, пророчески прозябши Дева, цвет Тя Христе, возсия нам: Свят еси Господи.
Да Божественному причастны земнородныя соделаеши, от Девы плоть нашу, Ты обнищал еси, прием: Свят еси Господи.
Песнь 4
Ирмос: Положил еси к нам Твердую любовь Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей Господи.
Язвы Христе, и раны милостивно подъял еси, досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, имиже соделал еси мне спасение: слава силе Твоей Господи.
Телом смертным животе, смерти причастился еси, страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих: и растлив растлившаго Препрославленне, всех совоскресил еси, яко прославися.
Богородичен: Помяни Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: Препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, и посетив озлобленное, избави силою Твоею Господи.
Ин.
Ирмос: Странна и неизреченна:
Создавый по образу Твоему Человеколюбче человека, и умерщвлена грехом преступления ради, распенся на лобнем, спасл еси.
Мертвыя убо, ихже пожре смерть, отдаде: разорися же и адово тлетворное царство, воскресшу Ти из гроба Господи.
Богородичен: Марие Чистая, Златая Кадильнице, неслиянно яко Един от Троицы в Тя сошед, воплощься Бог Слово, мир облагоухал есть.
Ин. Ирмос тойже
Иже поставивый горы Владыко, мерилом Божественнаго разума, отсечен еси от Девы Камень, кроме рук: силе Твоей слава Человеколюбче.
Недугующее исцелил еси наше естество Владыко, скорейшую в Деве тому соединив цельбу, Твое Пречистое Слове Божество.
Часть моя еси Господи, и наследие желанное, соединивый мя из Девы, Слове, Ипостаси Твоей, плотию быв ипостась.
Песнь 5
Ирмос: К Тебе утренюю всех Творцу, преимущему всяк ум мирови, зане свет повеления Твоя: в нихже настави мя.
Судии неправедному, еврейскою завистию предан быв Всевидче, и всей праведне судяй земли, Адама древняго избавил еси осуждения.
Твой мир церквам Твоим Христе, непобедимою силою Креста Твоего, из мертвых воскресый подаждь, и спаси душы наша.
Богородичен: Скиния Святая, и пространнейши небес, яко Иже во всей твари Невместимаго Слова Божия приемши, Едина явилася еси Приснодево.
Ин
Ирмос: На земли Невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси Непостижимый, и к Тебе утренююще, воспеваем Тя Человеколюбче.
Копием в ребро Твое, О Христе мой, прободен быв, от ребра человеча созданную, губительства всем человеком бывшую ходатаицу, клятвы свободил еси.
Равен Отцу по Существу сый, священный храм Пречистаго Твоего и Всечестнаго телесе, из мертвых воскресил еси Христе Спасе наш.
Ин. Ирмос тойже
Слово Божие Сын Твой Дево, Содетель Адама первозданнаго, не создание, аще и плоть одушевлену Себе из Тебе создал есть.
Равен Отцу Сын Твой Дево, Слово Божие, Ипостась совершенна во двою естеству, Иисус Господь, Бог совершен и Человек.
Песнь 6
Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю спаси.
Бездна милости и щедрот обыде мя, благоутробным снитием Твоим: воплощься бо Владыко, и быв в рабии зраце обожил еси, с Собою сопрославив.
Умерщвление подъят умертвитель, умерщвленаго оживленно видя: Твоего воскресения сии суть Христе образы, и страсти Твоея Пречистыя победительная.
Богородичен: Пречистая, яже Едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, Сына Твоего милостива прегрешшым рабом Твоим, и поборника быти, помолися.
Ин
Ирмос: Селения Иона, еже в преисподнем аде, естественный образ быв, вопияше: возведи от тли живот мой, Человеколюбче.
Ранами Ты искусився, от ада ураненных, страстию Креста совоскресил еси. Темже Ти зову: возведи от тли живот мой, Человеколюбче.
Отверзаются Ти Христе страхом врата адова, сосуды же вражия восхищаются: темже Тя жены сретоша, вместо печали радость приимша.
Ин. Ирмос тойже
Воображается еже по нам, от Нетленныя Девы, Иже образу непричастный, образом быв и вещию, не преложся Божеством Человек.
Бездны грехов, и бури страстей Пречистая избави мя: еси бо пристанище, и бездна чудес, верою притекающым к Тебе.
Кондак, глас 3.
Подобен: Дева днесь:
Воскресл еси днесь из гроба щедре, и нас возвел еси от врат смертных: днесь Адам ликует, и радуется Ева, вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно Божественную державу власти Твоея.
Икос: Небо и земля днесь да ликовствуют, и Христа Бога единомудренно да воспевают, яко узники от гробов воскреси. Срадуется вся тварь, приносящи достойныя песни Создателю всех, и Избавителю нашему: яко человеки из ада днесь яко Жизнодатель совозвед, на небеса совозвышает, и низлагает вражия возношения, и врата адова сокрушает Божественною державою власти Своея.
Песнь 7
Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, Благословен еси взывающыя, Боже отец наших.
Раздрася церковная светлая завеса, в распятии Содетеля, сокровенную в Писании являющи верным истину, благословен еси, зовущым, Боже отец наших.
Прободенным Твоим ребром, каплями Боготочныя Животворящия Крове Христе, смотрительно каплющия на землю, сущих от земли возсоздал еси, благословен еси, зовущих, Боже отец наших.
Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, Едино в Триех вернии чтуще Начало, и Едино Божество: благословен еси, зовуще, Боже отец наших.
Ин
Ирмос: Гордый мучитель, но детей бысть игралище: якоже бо персть поправше седмеричный пламень, пояху: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Не проста солнце на кресте висяща человека, но Бога воплощенна зря помрачается. Емуже и поем: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Крепкаго Божеством прием ад страшливый, нетления Подателя, душы праведных вопиющыя изблева: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Богородичен: Сокровище многоценное благословения явилася еси Пречистая, чистым сердцем Тебе исповедающым Богородительницу: ибо из Тебе воплотися Бог отец наших.
Ин. Ирмос тойже
Иже славы Господь, и держай горния силы, Иже со Отцем седяй, девственныма рукама носимь: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Яра смерть, но сию Тебе соединившуся погубил еси, от Девы Богоипостасная плоть быв: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Богородицу вси Тя Бога рождшую уведехом, Единаго бо от Троицы воплотившагося из Тебе родила еси: благословен Пречистая, Плод Твоего чрева.
Песнь 8
Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, богочестия предстояше юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Раздрася церковная светлость, егда крест Твой водрузися на лобнем, и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Воскресл еси Христе из гроба, и падшаго прельщением, древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Богородичен: Храм Божий явилася еси Вместилище одушевленное, и Ковчег: Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, и достойно вся дела поем Тя, и превозносим во вся веки.
Ин
Ирмос: Вещественнаго огня пламень невещественным увядиша, богозримии отроцы, и пояху: благословите вся дела Господня Господа.
Слово нестрастное, безстрастно убо Божеством, страждет же плотию Бог, Емуже и поем: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Уснувый убо яко смертен, воскресл еси яко Безсмертен Спасе, и спасаеши от смерти поющих: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Троичен: Служим благочестно Триипостасному Божеству, соединяему неизреченно, и поем: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Ин. Ирмос тойже
Чины умныя яко Мати превозшла еси, и близ Бога бывши: благословим Благословенная Дево, рождество Твое, и превозносим во вся веки.
Доброту естественную, краснейшу показала еси, облиставающую плоть Божества. Благословим Благословенная Дево, рождество Твое, и превозносим во вся веки.
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим:
Песнь 9
Ирмос: Новое чудо и боголепное, девическую бо дверь затворенную, яве проходит Господь, наг во входе, и Плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает Дверь затворена: Сию неизреченно яко Богоматерь величаем.
Страшно есть зрети Тебе Творца на древе воздвижена Слове Божий, плотски же страждуща Бога за рабы, и во гробе бездыханна лежаща, мертвыя же из ада разрешивша: темже Тя Христе, яко Всесильна величаем.
Из тли смертныя спасл еси Христе праотцы, положен быв во гробе мертв, и живот процвел еси, мертвыя воскресив, руководив естество человеческое ко свету, и в Божественное облек нетление. Темже источника Тя света присно живаго величаем.
Богородичен: Храм и Престол явилася еси Божий, воньже вселися Иже в вышних сый, рождейся неискусомужно Всечистая, плоти Твоея не отверз всячески врата. Темже непрестанными Чистая молитвами Твоими, языки варварския скоро до конца покори.
Ин
Ирмос: Сладкою Пречистаго Твоего рождества стрелою уязвлени Чистая, Твоей достожеланней доброте дивящеся, песньми ангельскими достойно Тя, яко Матерь Божию величаем.
Честь человеком от безчестныя смерти всем источил еси: еяже распятием Твоим Спасе вкусив, существом смертным нетление мне даровал еси Христе, яко Человеколюбец.
Спасл мя еси воскрес из гроба Христе: и воскресл еси, и Отцу привел еси Твоему Родителю: одесную же Его спосадил еси за благоутробие милости Твоея Господи.
Ин. Ирмос тойже
Сытость Твоих похвал Дево, благочестивым верным отнюд не бывает: желанием бо желание присно Божественное, и Духовное приемлюще, яко Матерь Божию величаем.
Положил еси нам непостыдную Молитвенницу, Тебе рождшую Христе. Тоя мольбами Милостива подаеши нам Духа, Подателя благости, от Отца Тобою происходяща.
Канон Воскресный, Глас 3
Песнь 1
Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Иже землю осудив, преступльшему пота изнести плода терния, от терния венец из руки законопреступныя, Сей Бог наш, плотски приемый, клятву разрушил есть: яко прославися.
Победитель и Одолетель смерти, иже смерти убоявся, явися: страстную бо плоть одушевленную прием, Сей Бог наш, и брався с мучителем, вся совоскреси: яко прославися.
Богородичен: Истинную Богородицу вси языцы славят Тя, без семене рождшую: сошед бо во утробу освященную Твою, Сей Бог наш, Еже по нам осуществовася, Бог же и Человек из Тебе родися.
Другий канон крестовоскресен. Глас 3
Песнь 1
Ирмос: Песнь новую поим людие:
Род человечь порабощен мучителем грехолюбным, кровию Божественною Христос искупи, и обоготворив обновил есть: яко прославися.
Яко убо смертен, смерти хотяй, Иже животу сокровищник, Христос вкуси: а яко безсмертен сый естеством, мертвыя оживотворил есть: яко прославися.
Ин канон Пресвятей Богородице, егоже краестрочие: Пою третие пение Тебе Богородице. Глас 3
Песнь 1. Ирмос тойже
Колено приклоняет всяко естество небесных Дево, воплощшемуся из Тебе, со земными же достолепно преисподняя: яко прославися.
О примирений Яже в Тебе: благих бо независтно Податель, яко Бог Духа Божественнаго подавый нам, плоть от Тебе Отроковице прият: яко прославися.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.
Крестом Твоим постыдеся нечестивый, содела бо яму, юже ископа, впаде: смиренных же вознесеся Христе рог, во Твоем воскресении.
Благочестия проповедание языком, яко вода покры моря Человеколюбче: воскрес бо от гроба, Троический открыл еси свет.
Богородичен: Преславная глаголана быша о Тебе, Граде Одушевленный присно Царствующаго: Тобою бо Владычице, сущым на земли Бог спожил есть.
Ин:
Ирмос: Лук сокрушил еси вражий:
Очищение Пречистый Кресте, идольских явился еси Ты нечистот: яко Иисус Пребожественный, на Тебе руце распростерл есть.
Да вси вернии живоприемный гробе, тебе покланяемся: погребеся бо в тебе и воста Христос воистинну Бог наш.
Ин. Ирмос тойже
Жезл из корене Иессеова, пророчески прозябши Дева, цвет Тя Христе, возсия нам: Свят еси Господи.
Да Божественному причастны земнородныя соделаеши, от Девы плоть нашу, Ты обнищал еси, прием: Свят еси Господи.
Песнь 4
Ирмос: Положил еси к нам Твердую любовь Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей Господи.
Язвы Христе, и раны милостивно подъял еси, досаду по ланитома ударений терпя, и долготерпеливне оплевания нося, имиже соделал еси мне спасение: слава силе Твоей Господи.
Телом смертным животе, смерти причастился еси, страсти ради нищих, и воздыхания убогих Твоих: и растлив растлившаго Препрославленне, всех совоскресил еси, яко прославися.
Богородичен: Помяни Христе, еже стяжал еси стадо страстию Твоею: Препрославленныя Твоея Матере милостивныя мольбы прием, и посетив озлобленное, избави силою Твоею Господи.
Ин.
Ирмос: Странна и неизреченна:
Создавый по образу Твоему Человеколюбче человека, и умерщвлена грехом преступления ради, распенся на лобнем, спасл еси.
Мертвыя убо, ихже пожре смерть, отдаде: разорися же и адово тлетворное царство, воскресшу Ти из гроба Господи.
Богородичен: Марие Чистая, Златая Кадильнице, неслиянно яко Един от Троицы в Тя сошед, воплощься Бог Слово, мир облагоухал есть.
Ин. Ирмос тойже
Иже поставивый горы Владыко, мерилом Божественнаго разума, отсечен еси от Девы Камень, кроме рук: силе Твоей слава Человеколюбче.
Недугующее исцелил еси наше естество Владыко, скорейшую в Деве тому соединив цельбу, Твое Пречистое Слове Божество.
Часть моя еси Господи, и наследие желанное, соединивый мя из Девы, Слове, Ипостаси Твоей, плотию быв ипостась.
Песнь 5
Ирмос: К Тебе утренюю всех Творцу, преимущему всяк ум мирови, зане свет повеления Твоя: в нихже настави мя.
Судии неправедному, еврейскою завистию предан быв Всевидче, и всей праведне судяй земли, Адама древняго избавил еси осуждения.
Твой мир церквам Твоим Христе, непобедимою силою Креста Твоего, из мертвых воскресый подаждь, и спаси душы наша.
Богородичен: Скиния Святая, и пространнейши небес, яко Иже во всей твари Невместимаго Слова Божия приемши, Едина явилася еси Приснодево.
Ин
Ирмос: На земли Невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси Непостижимый, и к Тебе утренююще, воспеваем Тя Человеколюбче.
Копием в ребро Твое, О Христе мой, прободен быв, от ребра человеча созданную, губительства всем человеком бывшую ходатаицу, клятвы свободил еси.
Равен Отцу по Существу сый, священный храм Пречистаго Твоего и Всечестнаго телесе, из мертвых воскресил еси Христе Спасе наш.
Ин. Ирмос тойже
Слово Божие Сын Твой Дево, Содетель Адама первозданнаго, не создание, аще и плоть одушевлену Себе из Тебе создал есть.
Равен Отцу Сын Твой Дево, Слово Божие, Ипостась совершенна во двою естеству, Иисус Господь, Бог совершен и Человек.
Песнь 6
Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю спаси.
Бездна милости и щедрот обыде мя, благоутробным снитием Твоим: воплощься бо Владыко, и быв в рабии зраце обожил еси, с Собою сопрославив.
Умерщвление подъят умертвитель, умерщвленаго оживленно видя: Твоего воскресения сии суть Христе образы, и страсти Твоея Пречистыя победительная.
Богородичен: Пречистая, яже Едина Создателю и человеком, паче ума исходатаившая, Сына Твоего милостива прегрешшым рабом Твоим, и поборника быти, помолися.
Ин
Ирмос: Селения Иона, еже в преисподнем аде, естественный образ быв, вопияше: возведи от тли живот мой, Человеколюбче.
Ранами Ты искусився, от ада ураненных, страстию Креста совоскресил еси. Темже Ти зову: возведи от тли живот мой, Человеколюбче.
Отверзаются Ти Христе страхом врата адова, сосуды же вражия восхищаются: темже Тя жены сретоша, вместо печали радость приимша.
Ин. Ирмос тойже
Воображается еже по нам, от Нетленныя Девы, Иже образу непричастный, образом быв и вещию, не преложся Божеством Человек.
Бездны грехов, и бури страстей Пречистая избави мя: еси бо пристанище, и бездна чудес, верою притекающым к Тебе.
Кондак, глас 3.
Подобен: Дева днесь:
Воскресл еси днесь из гроба щедре, и нас возвел еси от врат смертных: днесь Адам ликует, и радуется Ева, вкупе же и пророцы с патриархи воспевают непрестанно Божественную державу власти Твоея.
Икос: Небо и земля днесь да ликовствуют, и Христа Бога единомудренно да воспевают, яко узники от гробов воскреси. Срадуется вся тварь, приносящи достойныя песни Создателю всех, и Избавителю нашему: яко человеки из ада днесь яко Жизнодатель совозвед, на небеса совозвышает, и низлагает вражия возношения, и врата адова сокрушает Божественною державою власти Своея.
Песнь 7
Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари, Благословен еси взывающыя, Боже отец наших.
Раздрася церковная светлая завеса, в распятии Содетеля, сокровенную в Писании являющи верным истину, благословен еси, зовущым, Боже отец наших.
Прободенным Твоим ребром, каплями Боготочныя Животворящия Крове Христе, смотрительно каплющия на землю, сущих от земли возсоздал еси, благословен еси, зовущих, Боже отец наших.
Троичен: Духа Благаго со Отцем прославим, и с Сыном Единородным, Едино в Триех вернии чтуще Начало, и Едино Божество: благословен еси, зовуще, Боже отец наших.
Ин
Ирмос: Гордый мучитель, но детей бысть игралище: якоже бо персть поправше седмеричный пламень, пояху: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Не проста солнце на кресте висяща человека, но Бога воплощенна зря помрачается. Емуже и поем: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Крепкаго Божеством прием ад страшливый, нетления Подателя, душы праведных вопиющыя изблева: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Богородичен: Сокровище многоценное благословения явилася еси Пречистая, чистым сердцем Тебе исповедающым Богородительницу: ибо из Тебе воплотися Бог отец наших.
Ин. Ирмос тойже
Иже славы Господь, и держай горния силы, Иже со Отцем седяй, девственныма рукама носимь: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Яра смерть, но сию Тебе соединившуся погубил еси, от Девы Богоипостасная плоть быв: благословен еси Господи, Боже отец наших.
Богородицу вси Тя Бога рождшую уведехом, Единаго бо от Троицы воплотившагося из Тебе родила еси: благословен Пречистая, Плод Твоего чрева.
Песнь 8
Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, богочестия предстояше юноши, пламенем же невреждени, божественную песнь пояху: благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки.
Раздрася церковная светлость, егда крест Твой водрузися на лобнем, и тварь преклоняшеся страхом, воспевающи: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Воскресл еси Христе из гроба, и падшаго прельщением, древом исправил еси Божественною силою, зовуща и глаголюща: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Богородичен: Храм Божий явилася еси Вместилище одушевленное, и Ковчег: Творца бо человеком, Богородительнице Пречистая, примирила еси, и достойно вся дела поем Тя, и превозносим во вся веки.
Ин
Ирмос: Вещественнаго огня пламень невещественным увядиша, богозримии отроцы, и пояху: благословите вся дела Господня Господа.
Слово нестрастное, безстрастно убо Божеством, страждет же плотию Бог, Емуже и поем: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Уснувый убо яко смертен, воскресл еси яко Безсмертен Спасе, и спасаеши от смерти поющих: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Троичен: Служим благочестно Триипостасному Божеству, соединяему неизреченно, и поем: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во веки.
Ин. Ирмос тойже
Чины умныя яко Мати превозшла еси, и близ Бога бывши: благословим Благословенная Дево, рождество Твое, и превозносим во вся веки.
Доброту естественную, краснейшу показала еси, облиставающую плоть Божества. Благословим Благословенная Дево, рождество Твое, и превозносим во вся веки.
Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим:
Песнь 9
Ирмос: Новое чудо и боголепное, девическую бо дверь затворенную, яве проходит Господь, наг во входе, и Плотоносец явися во исходе Бог, и пребывает Дверь затворена: Сию неизреченно яко Богоматерь величаем.
Страшно есть зрети Тебе Творца на древе воздвижена Слове Божий, плотски же страждуща Бога за рабы, и во гробе бездыханна лежаща, мертвыя же из ада разрешивша: темже Тя Христе, яко Всесильна величаем.
Из тли смертныя спасл еси Христе праотцы, положен быв во гробе мертв, и живот процвел еси, мертвыя воскресив, руководив естество человеческое ко свету, и в Божественное облек нетление. Темже источника Тя света присно живаго величаем.
Богородичен: Храм и Престол явилася еси Божий, воньже вселися Иже в вышних сый, рождейся неискусомужно Всечистая, плоти Твоея не отверз всячески врата. Темже непрестанными Чистая молитвами Твоими, языки варварския скоро до конца покори.
Ин
Ирмос: Сладкою Пречистаго Твоего рождества стрелою уязвлени Чистая, Твоей достожеланней доброте дивящеся, песньми ангельскими достойно Тя, яко Матерь Божию величаем.
Честь человеком от безчестныя смерти всем источил еси: еяже распятием Твоим Спасе вкусив, существом смертным нетление мне даровал еси Христе, яко Человеколюбец.
Спасл мя еси воскрес из гроба Христе: и воскресл еси, и Отцу привел еси Твоему Родителю: одесную же Его спосадил еси за благоутробие милости Твоея Господи.
Ин. Ирмос тойже
Сытость Твоих похвал Дево, благочестивым верным отнюд не бывает: желанием бо желание присно Божественное, и Духовное приемлюще, яко Матерь Божию величаем.
Положил еси нам непостыдную Молитвенницу, Тебе рождшую Христе. Тоя мольбами Милостива подаеши нам Духа, Подателя благости, от Отца Тобою происходяща.
|