|
Размещено 15:31 28/04/2011
|
|
Канон Воскресный, Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти богодетельне исперва создав мя, руце распростерл еси на кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.
Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.
Богородичен: Радуйся благодати источниче, радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещнице, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мiрови рождшая.
Ин канон, крестовоскресный
Песнь 1, глас тойже.
Ирмос: Христос раждается:
Христос обожает мя воплощаяся, Христос мя возносит смиряяся, Христос безстрастна мя соделовает, стражда Жизнодавец естеством плоти. Темже воспеваю благодарственную песнь: яко прославися.
Христос возносит мя распинаемь, Христос совоскрешает мя умерщвляемь, Христос жизнь мне дарует. Темже с веселием рукама плещая, пою Спасителю победную песнь: яко прославися.
Богородичен: Бога Дево зачала еси, Христа же в девстве родила еси из Тебе Воплощшася Пречистая, Единаго ипостасию Единороднаго, во двою же существу познаваемаго Сына: яко прославися.
Ин канон, Пресвятей Богородице
Песнь 1, глас тойже.
Ирмос: Твоя победительная:
Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Безмерная бездна Твоего непостижимаго Рождества Всечистая, верою несумненною убо чисте приносим Ти глаголюще: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Таже минеи.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Бог Сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе святый: Храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче.
Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко Милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.
Ин.
Ирмос: Прежде век от Отца:
Иже на свое рамо заблуждаемое овча вземшему, и низложившему древом его грех, Христу Богу возопиим: воздвигнувый рог наш, свят еси Господи.
Возведшему Пастыря Великаго из ада Христа, и священноначалием Его апостолы яве языки упасшему, истиною и Божественным вернии Духом да послужим.
Иже от Девы воплотившемуся без семене волею Сыну, и рождшую по Рождестве, Божественною силою Чистую Деву сохраншему, иже над всеми Богу возопиим: свят еси Господи.
Ин.
Ирмос: Едине ведый:
Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащыя.
Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по рождестве.
Ума пресущественна видети, якоже мощно, сподоблься Гавриил, Дево Всенепорочная, радостный Тебе глас принесе, Слова зачатие явственне возвещающий, и неизреченное Рождество проповедающий.
Песнь 4
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше святому, во спасение наше и обновление.
Кто сей Спас иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на древе вися; Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, боголепно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.
Ин.
Ирмос: Жезл и корене Иессеова:
Кто Сей красен из Едома, и Сего очервление ризное, от винограда восорска, красен яко Бог, яко человек же, кровию плоти ризу очервлену нося; Емуже поем вернии: слава силе Твоей Господи.
Христос будущих благ явлься Архиерей, грех наш разорил есть: и показав странен путь Своею кровию, в лучшую и совершеннейшую вниде скинию, Предтеча наш во святая.
Богородичен: Евин древний долг испросила еси Всепетая у Иже нас ради явльшагося новаго Адама. Соединив бо Себе чистым зачатием плоть умную, одушевленную, из Тебе произыде Христос, Един во обою Господь.
Ин.
Ирмос: Гору Тя благодатию:
Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.
Поем великое и страшное Твое таинство, премирных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.
Святых святая Богородице Всепетая, чаяние языков, и спасение верных, из Тебе возсия Избавитель и Жизнодавец, и Господь: Егоже моли, спастися рабом Твоим.
Песнь 5
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый крестом Твоим мiра концы, сердца просвети светом Твоего богоразумия, православно поющих Тя.
Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.
Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси, Христе, нага обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу Единому Благодетелю, Тебе бо Предстательницу стяжахом.
Ин.
Ирмос: Бог сый мира:
О богатство, и глубино премудрости Божия! Премудрыя объемляй Господь, от сих коварства избавил есть нас: пострадав бо волею немощию плотскою, Своею крепостию, животворяй мертвыя воскресил есть.
Бог сый соединяется плоти нас ради: и распинается, и умирает: погребается, и паки воскресает, и восходит светло с плотию Своею Христос ко Отцу: с неюже приидет, и спасет благочестно Тому служащыя.
Богородичен: Святых Святая Дево Чистая, святых Святаго родила еси, всех освящающаго Христа Избавителя. Темже Тя Царицу, и Владычицу всех яко Матерь Зиждителя тварей проповедуем.
Ин.
Ирмос: Просветивый сиянием:
Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.
Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.
Славится пение всепремудрых и похвала, Деве и Матери Божии приносимая: славы бо бысть Сия Храм Пребожественныя, Юже достойно славим.
Песнь 6
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо Живот, и Свет еси, и Воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.
Ин.
Ирмос: Из утробы Иону:
Ум сый безстрастен и невеществен, примешается Христос Бог человеческому уму, ходатайствующему Божественным естеством, плоти же дебельством, и всему мне непреложен весьма соединися: да спасение всему мне падшему подаст распинаемь.
Падает ?прельстився Адам, и запявыйся сокрушается?, надеждою оболган сый древле обожения: но востает соединением Слова обожаемь, и страстию безстрастие приемлет, на престоле яко Сын славится, седяй со Отцем же и Духом.
Богородичен: Недр не отступль Безначальна Родителя, в недрех Чистыя Отроковицы водворяется, и бывает, Иже прежде безматерен, без отца воплощаемый, Иже правдою царствуяй Бог: Сего неродословен страшный род и неизреченен.
Ин.
Ирмос: Обыде нас:
Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.
Воплотися прежде сый Безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.
Умерщвлен бысть враг живоносным Твоим плодом Богоблагодатная: и попран бысть ад проявленне, и иже во узах свободихомся. Темже вопию: страсти разруши сердца моего.
Кондак, глас 1:
Подобен: Егда приидеши:
Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, и мiр совоскресил еси, и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе: Адам же ликует Владыко, Ева ныне от уз избавляема радуется зовущи: Ты еси, Иже всем подая Христе воскресение.
Икос: Воскресшаго тридневно воспоим яко Бога Всесильна, и врата адова стершаго, и яже от века из гроба воздвигшаго, мvроносицам явльшагося, якоже благоизволил есть, прежде сим еже радуйтеся, рекий: и апостолом радость возвещая, яко Един Жизнодавец. Темже верою жены учеником знамения победы благовествуют, и ад стенет, и смерть рыдает: мiр же веселится, и вси с ним радуются. Ты бо подал еси Христе всем Воскресение.
Песнь 7
Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мiр обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на кресте бо висит Праведный, Хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся Неискусобрачная. Радуйся всемiрная Радосте, Еюже нам возсия Хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин.
Ирмос: Отроцы благочестию:
Древле убо проклята бысть земля Авелевою очервленившися кровию, братоубийственною рукою: боготочною же кровию благословися окроплена, и взыграющи вопиет: отцев Боже, благословен еси.
Да рыдают иудейстии богопротивнии людие, дерзости убиения Христова: языцы же да веселятся, и руками да восплещут, и вопиют: отцев Боже благословен еси.
Се мvроносицам облистаяй, вопияше ангел: Воскресения Христова приидите и видите знамения, плащаницу и гроб, и возопийте: отцев Боже благословен еси.
Ин.
Ирмос: Тебе умную:
Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо Превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, Превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Новый Адам от чистых кровей Твоих Превечный Бог бысть воистинну, Егоже ныне моли, обетшавшаго мя обновити зовуща: Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Песнь 8
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго Рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.
Ин.
Ирмос: Чуда преестественнаго:
Приидите людие, поклонимся месту, на немже стоясте пречистеи нозе, и на древе божественнеи Христове длани животворящии простростеся, на спасение всех человеков, и гроб животный обстояще, поим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Обличися богоубийц иудеов пребеззаконное оклеветание: Егоже бо лестца нарекоша, воста яко Силен, наругався безумным печатем. Темже радующеся воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Троичен: В триех священиих богословяще и Едином Господьстве славу серафими пречистии, со страхом раболепно Триипостасное славят Божество. С нимиже и мы благочествующе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Ин.
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы:
Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Радуйся Престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущым во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащым, и вопиющым: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Спасению виновнаго нам Господа рождши, моли о всех вопиющих прилежно, Дево Всепетая: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим:
Песнь 9
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.
О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!
Спасе Агнче Непорочне, Иже мiра грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.
Ин.
Ирмос: Таинство странное:
Прославися неизреченною силою Твоею крест Твой, Господи, немощное бо Твое паче силы всем явися: имже сильнии убо низложени быша на землю, и нищии к небеси возводими бывают.
Умертвися мерзкая наша смерть, ?из мертвых Воскресением: Ты бо явився сущым во аде Христе, живот даровал еси?* . Темже Тя яко жизнь и воскресение и свет Ипостасный поюще величаем.
Троичен: Безначальное естество и Непредельное, в Триех познавается Единствех, Богоначальных Ипостасех Едино Божество, во Отце, и Сыне, и Дусе: на Неже богомудрии людие уповающе, спасаемся.
Ин.
Ирмос: Образ чистаго Рождества:
Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.
Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.
О паче ума чудес Твоих! Ты бо Дево едина паче солнца, всем дала еси разумети новейшее чудо, Всечистая, Твоего Рождества непостижимаго. Темже Тя вси величаем.
Канон Воскресный, Глас 1
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десница боголепно в крепости прославися: та бо безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, израильтяном путь глубины новосоделавшая.
Припев: Слава Господи святому Воскресению Твоему.
Тропарь: Иже рукама пречистыма от персти богодетельне исперва создав мя, руце распростерл еси на кресте, от земли взывая тленное мое тело, еже от Девы приял еси.
Умерщвление подъял еси мене ради, и душу смерти предал еси, Иже вдохновением божественным душу ми вложивый, и отрешив вечных уз, и совоскресив нетлением прославил еси.
Богородичен: Радуйся благодати источниче, радуйся лествице, и двере небесная, радуйся свещнице, и ручко златая, и горо несекомая, Яже Жизнодавца Христа мiрови рождшая.
Ин канон, крестовоскресный
Песнь 1, глас тойже.
Ирмос: Христос раждается:
Христос обожает мя воплощаяся, Христос мя возносит смиряяся, Христос безстрастна мя соделовает, стражда Жизнодавец естеством плоти. Темже воспеваю благодарственную песнь: яко прославися.
Христос возносит мя распинаемь, Христос совоскрешает мя умерщвляемь, Христос жизнь мне дарует. Темже с веселием рукама плещая, пою Спасителю победную песнь: яко прославися.
Богородичен: Бога Дево зачала еси, Христа же в девстве родила еси из Тебе Воплощшася Пречистая, Единаго ипостасию Единороднаго, во двою же существу познаваемаго Сына: яко прославися.
Ин канон, Пресвятей Богородице
Песнь 1, глас тойже.
Ирмос: Твоя победительная:
Кую Ти достойную песнь наше принесет неможение? точию обрадовательную, ейже нас Гавриил тайно научил есть: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Приснодеве и Матери Царя вышних сил, от чистейша сердца вернии духовне возопиим: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Безмерная бездна Твоего непостижимаго Рождества Всечистая, верою несумненною убо чисте приносим Ти глаголюще: радуйся Богородице Дево, Мати Неневестная.
Таже минеи.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3
Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити Тебе Святый: одушевленный храме неизреченныя славы Твоея, Человеколюбче.
Бог Сый мне Блаже, падшаго ущедрил еси, и снити ко мне благоволив, вознесл мя еси распятием, еже вопити Тебе святый: Храме одушевленный неизреченныя Твоея славы Человеколюбче.
Живот ипостасный Христе сый, в истлевша мя, яко Милосердый Бог оболкся, в персть смертную сошед Владыко, смертную державу разрушил еси, и мертв тридневен воскрес, в нетление мя облекл еси.
Богородичен: Бога заченши во чреве Дево, Духом Пресвятым, пребыла еси неопалима, понеже Тя купина законоположнику Моисею, палимую нежегомо, яве предвозвести, огнь нестерпимый приемшую.
Ин.
Ирмос: Прежде век от Отца:
Иже на свое рамо заблуждаемое овча вземшему, и низложившему древом его грех, Христу Богу возопиим: воздвигнувый рог наш, свят еси Господи.
Возведшему Пастыря Великаго из ада Христа, и священноначалием Его апостолы яве языки упасшему, истиною и Божественным вернии Духом да послужим.
Иже от Девы воплотившемуся без семене волею Сыну, и рождшую по Рождестве, Божественною силою Чистую Деву сохраншему, иже над всеми Богу возопиим: свят еси Господи.
Ин.
Ирмос: Едине ведый:
Облак Тя легкий неложно Дево именуем, пророческим возследующе речением: прииде бо на Тебе Господь низложити египетския прелести рукотворения, и просветити сим служащыя.
Тя запечатанный воистинну лик пророческий источник, и заключенную дверь именова, девства Твоего Всепетая, явственне знамения нам пишуще: еже сохранила еси и по рождестве.
Ума пресущественна видети, якоже мощно, сподоблься Гавриил, Дево Всенепорочная, радостный Тебе глас принесе, Слова зачатие явственне возвещающий, и неизреченное Рождество проповедающий.
Песнь 4
Ирмос: Гору Тя благодатию Божиею приосененную, прозорливыма Аввакум усмотрив очима, из Тебе изыти Израилеву провозглашаше святому, во спасение наше и обновление.
Кто сей Спас иже из Едома исходя, венец нося терновен, очервленну ризу имый, на древе вися; Израилев есть Сей Святый, во спасение наше и обновление.
Видите людие непокоривии, и устыдитеся: Егоже бо яко злодея вы вознести на крест у Пилата испросисте умовредне, смерти разрушив силу, боголепно воскрес из гроба.
Богородичен: Древо Тя Дево жизни вемы: не бо снеди плод смертоносный человеком из Тебе прозябе, но живота присносущнаго наслаждение, во спасение нас поющих Тя.
Ин.
Ирмос: Жезл и корене Иессеова:
Кто Сей красен из Едома, и Сего очервление ризное, от винограда восорска, красен яко Бог, яко человек же, кровию плоти ризу очервлену нося; Емуже поем вернии: слава силе Твоей Господи.
Христос будущих благ явлься Архиерей, грех наш разорил есть: и показав странен путь Своею кровию, в лучшую и совершеннейшую вниде скинию, Предтеча наш во святая.
Богородичен: Евин древний долг испросила еси Всепетая у Иже нас ради явльшагося новаго Адама. Соединив бо Себе чистым зачатием плоть умную, одушевленную, из Тебе произыде Христос, Един во обою Господь.
Ин.
Ирмос: Гору Тя благодатию:
Слыши чудес небо, и внушай земле, яко Дщи перстнаго убо падшаго Адама, Богу наречена бысть, и Своему Содетелю Родительница, на спасение наше и обновление.
Поем великое и страшное Твое таинство, премирных бо утаився чиноначалий, на Тя Иже сый сниде яко дождь на руно, Всепетая, на спасение нас поющих Тя.
Святых святая Богородице Всепетая, чаяние языков, и спасение верных, из Тебе возсия Избавитель и Жизнодавец, и Господь: Егоже моли, спастися рабом Твоим.
Песнь 5
Ирмос: Просветивый сиянием пришествия Твоего Христе, и осветивый крестом Твоим мiра концы, сердца просвети светом Твоего богоразумия, православно поющих Тя.
Пастыря овцам великаго и Господа, иудеи древом крестным умертвиша: но Той яко овцы, мертвыя во аде погребенныя, державы смертныя избави.
Крестом Твоим мир благовестив, и проповедав пленным Спасе мой оставление, державу имущаго посрамил еси, Христе, нага обнищавша показавый Божественным востанием Твоим.
Богородичен: Прошения верно просящих, Всепетая, не презри: но приими, и сия доношай Сыну Твоему Пречистая, Богу Единому Благодетелю, Тебе бо Предстательницу стяжахом.
Ин.
Ирмос: Бог сый мира:
О богатство, и глубино премудрости Божия! Премудрыя объемляй Господь, от сих коварства избавил есть нас: пострадав бо волею немощию плотскою, Своею крепостию, животворяй мертвыя воскресил есть.
Бог сый соединяется плоти нас ради: и распинается, и умирает: погребается, и паки воскресает, и восходит светло с плотию Своею Христос ко Отцу: с неюже приидет, и спасет благочестно Тому служащыя.
Богородичен: Святых Святая Дево Чистая, святых Святаго родила еси, всех освящающаго Христа Избавителя. Темже Тя Царицу, и Владычицу всех яко Матерь Зиждителя тварей проповедуем.
Ин.
Ирмос: Просветивый сиянием:
Веселятся небесныя силы зряще Тя: радуются с ними человеков собрания: Рождеством бо Твоим совокупишася, Дево Богородице, еже достойно славим.
Да движатся вси языцы человечестии и мысли, к похвале человеческаго воистинну удобрения, Дева предстоит яве славящи, верою Тоя поющих чудеса.
Славится пение всепремудрых и похвала, Деве и Матери Божии приносимая: славы бо бысть Сия Храм Пребожественныя, Юже достойно славим.
Песнь 6
Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, спаси люди Твоя, Боже наш: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Согрешением первозданнаго Господи, люте уязвихомся, раною же исцелихомся Твоею, еюже за ны уязвился еси Христе: Ты бо крепость немощствующих и исправление.
Возвел ны еси из ада Господи, кита убив всеядца, Всесильне, Твоею державою низложив того силу: Ты бо Живот, и Свет еси, и Воскресение.
Богородичен: Веселятся о Тебе Дево Пречистая, рода нашего праотцы, Едем восприемше Тобою, егоже преступлением погубиша: Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.
Ин.
Ирмос: Из утробы Иону:
Ум сый безстрастен и невеществен, примешается Христос Бог человеческому уму, ходатайствующему Божественным естеством, плоти же дебельством, и всему мне непреложен весьма соединися: да спасение всему мне падшему подаст распинаемь.
Падает ?прельстився Адам, и запявыйся сокрушается?, надеждою оболган сый древле обожения: но востает соединением Слова обожаемь, и страстию безстрастие приемлет, на престоле яко Сын славится, седяй со Отцем же и Духом.
Богородичен: Недр не отступль Безначальна Родителя, в недрех Чистыя Отроковицы водворяется, и бывает, Иже прежде безматерен, без отца воплощаемый, Иже правдою царствуяй Бог: Сего неродословен страшный род и неизреченен.
Ин.
Ирмос: Обыде нас:
Предстоят раболепне Рождеству Твоему чини небеснии, дивящеся достойно Твоему безсеменному Рождеству Приснодево: Ты бо Чистая, и прежде Рождества, и по Рождестве еси.
Воплотися прежде сый Безплотен, Слово из Тебе Пречистая, всяческая волею творяй, безтелесных воинства приведый от небытия яко Всесилен.
Умерщвлен бысть враг живоносным Твоим плодом Богоблагодатная: и попран бысть ад проявленне, и иже во узах свободихомся. Темже вопию: страсти разруши сердца моего.
Кондак, глас 1:
Подобен: Егда приидеши:
Воскресл еси яко Бог из гроба во славе, и мiр совоскресил еси, и естество человеческое яко Бога воспевает Тя, и смерть исчезе: Адам же ликует Владыко, Ева ныне от уз избавляема радуется зовущи: Ты еси, Иже всем подая Христе воскресение.
Икос: Воскресшаго тридневно воспоим яко Бога Всесильна, и врата адова стершаго, и яже от века из гроба воздвигшаго, мvроносицам явльшагося, якоже благоизволил есть, прежде сим еже радуйтеся, рекий: и апостолом радость возвещая, яко Един Жизнодавец. Темже верою жены учеником знамения победы благовествуют, и ад стенет, и смерть рыдает: мiр же веселится, и вси с ним радуются. Ты бо подал еси Христе всем Воскресение.
Песнь 7
Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки спасе три Превозносимый, мiр обнови во чреве Твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Убояся земля, сокрыся солнце, и померче свет, раздрася церковная божественная завеса, камение же разседеся: на кресте бо висит Праведный, Хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Ты быв аки безпомощен, и уязвен в мертвых волею нас ради превозносимый, вся свободил еси, и державною рукою совоскресил еси, хвальный отцев Бог, и препрославлен.
Богородичен: Радуйся, источниче присноживыя воды. Радуйся, раю пищный. Радуйся, стено верных. Радуйся Неискусобрачная. Радуйся всемiрная Радосте, Еюже нам возсия Хвальный отцев Бог и препрославлен.
Ин.
Ирмос: Отроцы благочестию:
Древле убо проклята бысть земля Авелевою очервленившися кровию, братоубийственною рукою: боготочною же кровию благословися окроплена, и взыграющи вопиет: отцев Боже, благословен еси.
Да рыдают иудейстии богопротивнии людие, дерзости убиения Христова: языцы же да веселятся, и руками да восплещут, и вопиют: отцев Боже благословен еси.
Се мvроносицам облистаяй, вопияше ангел: Воскресения Христова приидите и видите знамения, плащаницу и гроб, и возопийте: отцев Боже благословен еси.
Ин.
Ирмос: Тебе умную:
Тя Богородице лествицу Иаков пророчески разумевает: Тобою бо Превозносимый на земли явися, и с человеки поживе, яко благоволи, Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Радуйся Чистая, из Тебе пройде Пастырь, Иже во Адамову кожу оболкся воистинну, Превозносимый, во всего мя человека, за благоутробие непостижное: Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Новый Адам от чистых кровей Твоих Превечный Бог бысть воистинну, Егоже ныне моли, обетшавшаго мя обновити зовуща: Хвальный отцев Бог и Препрославлен.
Песнь 8
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Иже волею вся творяй, и претворяяй, обращаяй сень смертную в вечную жизнь, страстию Твоею Слове Божий, Тебе непрестанно вся дела Господня Господа поим, и превозносим во вся веки.
Ты разорил еси сокрушение Христе, и окаянство, во вратех и твердынях адовых, воскрес из гроба тридневен. Тебе непрестанно вся дела яко Господа поют, и превозносят во вся веки.
Богородичен: Яже без семене и преестественне от облистания Божественнаго Рождшую бисера многоценнаго Христа, воспоим глаголюще: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите Его во вся веки.
Ин.
Ирмос: Чуда преестественнаго:
Приидите людие, поклонимся месту, на немже стоясте пречистеи нозе, и на древе божественнеи Христове длани животворящии простростеся, на спасение всех человеков, и гроб животный обстояще, поим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Обличися богоубийц иудеов пребеззаконное оклеветание: Егоже бо лестца нарекоша, воста яко Силен, наругався безумным печатем. Темже радующеся воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Троичен: В триех священиих богословяще и Едином Господьстве славу серафими пречистии, со страхом раболепно Триипостасное славят Божество. С нимиже и мы благочествующе воспоим: да благословит тварь всякая Господа, и превозносит во вся веки.
Ин.
Ирмос: В пещи отроцы Израилевы:
Чертог световидный, из негоже всех Владыка, яко Жених произыде Христос, воспоим вси вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Радуйся Престоле славный Божий, радуйся верных стено, Еюже сущым во тьме возсия свет Христос, Тебе блажащым, и вопиющым: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Спасению виновнаго нам Господа рождши, моли о всех вопиющих прилежно, Дево Всепетая: благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки.
Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим:
Песнь 9
Ирмос: Образ чистаго Рождества Твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да Тя Богородице непрестанно величаем.
О како, людие беззаконнии и непокоривии, лукавая совещавше, гордаго и нечестиваго оправдиша: Праведнаго же на древе осудиша Господа славы, Егоже достойно величаем!
Спасе Агнче Непорочне, Иже мiра грехи вземый, Тебе славим воскресшаго тридневно, со Отцем и Божественным Твоим Духом, и Господа славы: Егоже богословяще, величаем.
Богородичен: Спаси люди Твоя, Господи, ихже стяжал еси честною Твоею кровию, церквам Твоим подая мир, Человеколюбче, Богородицы молитвами.
Ин.
Ирмос: Таинство странное:
Прославися неизреченною силою Твоею крест Твой, Господи, немощное бо Твое паче силы всем явися: имже сильнии убо низложени быша на землю, и нищии к небеси возводими бывают.
Умертвися мерзкая наша смерть, ?из мертвых Воскресением: Ты бо явився сущым во аде Христе, живот даровал еси?* . Темже Тя яко жизнь и воскресение и свет Ипостасный поюще величаем.
Троичен: Безначальное естество и Непредельное, в Триех познавается Единствех, Богоначальных Ипостасех Едино Божество, во Отце, и Сыне, и Дусе: на Неже богомудрии людие уповающе, спасаемся.
Ин.
Ирмос: Образ чистаго Рождества:
Из корене Давидова прозябла еси пророческаго Дево, и богоотеческаго: но и Давида яко воистинну Ты прославила еси, яко рождши пророчествованнаго Господа славы: Егоже достойно величаем.
Всяк похвальный, Пречистая, закон побеждается величеством славы Твоея. Но о Владычице, от раб Твоих недостойных, от любве Тебе приносимое приими, Богородице, со усердием пение похвальное.
О паче ума чудес Твоих! Ты бо Дево едина паче солнца, всем дала еси разумети новейшее чудо, Всечистая, Твоего Рождества непостижимаго. Темже Тя вси величаем.
|