|
Размещено 16:02 28/04/2011
|
|
Служба святой великомученице Евфимии Всехвальной
МЕСЯЦА СЕНТЯБРЯ В 16-й ДЕНЬ
ВЕЧЕР
На Господи, воззвах: стихиры праздника, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Днесь возсия световидно, якоже солнце,/ Крест Твой честный, Христе,/ утверждаемый на краниеве месте преславнем/ и возвышаемый, Спасе,/ на горе Твоей пресвятей,/ показуя явленнейше,/ яко тем, Всесильне,/ наше естество возвысил еси на Небеса,// яко Человеколюбец.
Возвестиша днесь Небеса, Непостижиме,/ человеком славу Твою,/ светло бо изоблистав Креста образ/ светом неприступным,/ неистовный и жестокий/ богоубийц нрав обличи./ Тем Твое человеколюбное строение славим,/ Иисусе Всесильне,// Спасе душ наших.
Простертием рук своих/ Моисей победи Амалика,/ образ знаменуя крестный прежде;/ мы же, Древу Креста покланяющеся ныне,/ попираем вражия козни и коварства,/ Христа поборника имуще,/ на том возвышеннаго Плотию,/ и змия умертвившаго,// и человека спасшаго.
Ины стихиры, святыя, глас тойже.
Подобен: Яко добля:
Девства добротами/ и мучений кровьми/ душу твою украсивши, мученице славная,/ вручилася еси Создавшему,/ сохраняющу тя нетленну во век истинно,/ о сем ликовствующи/ с воинствы Архангел и Ангел,/ апостол, пророк и мученик ликостоянии,// всехвальная.
И к колесем привязаема,/ и зверьми растерзаема,/ и огнем и водою обостривши твой помысл/ Божественным Духом,/ тьмы начальника течении кровными/ мужески удавила еси/ и востекла еси к разумным чертогом,/ вено Жениху твоему, дево,// принесши страдание.
И умерши жива присно,/ кровей пролития/ в Господню хвалу, мученице, источила еси,/ верныя убо напаяющи/ и знанием просвещающи,/ неверныя же враги в тех потопляющи./ Темже свиток тебе вверяется Божественный,/ егоже храниши и держиши во веки,// церковных догматов.
Слава, глас 6:
Процветшая добродетельми/ и просвещенная помыслом,/ миро проливающи в сердца верных,/ яже от восток возсиявши, яко звезда светлая,/ и собрание сотворши, Святаго Духа нашествием, божественных отец,/ не престай о нас молящися ко Господу,/ Евфимие всеславная,// спастися душам нашим.
И ныне, Креста, глас тойже:
Четвероконечный мир/ днесь освящается,/ четверочастному воздвизаему Твоему Кресту, Христе Боже наш,/ и рог верных православных совозносится;/ тем врагов сокрушаем роги./ Велий еси, Господи,/ и дивен в делех Твоих,// слава Тебе.
На стиховне стихиры, глас 6.
Подобен: Тридневен:
Идеже стояша ноги Христовы,/ месту покланяемся,/ возносяще треблаженный Крест,/ на немже источися/ Кровь Владычня,// источившаго миру Воскресение.
Стих: Возносите Господа Бога нашего/ и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.
Умертвивше страсти плоти/ и духа, богомудрии,/ потщимся возвыситися от земных/ в Небесный покой,/ Креста воздвижением,// сраспеншеся Владыце Христу.
Стих: Бог же, Царь наш прежде века,/ содела спасение посреде земли.
Животекущий из Божественных ребр/ источник яве искипе Спасовых,/ напаяющь души/ верою покланяющихся/ Божественным Его Страстем,// и Кресту, и Воскресению.
Слава, святыя, глас 8. Византиево:
Всяк язык да подвижится к благохвалению/ всехвальныя Евфимии,/ всяк род и возраст всяк,/ юноши и девы,/ Христову девомученицу похвалами да увенчаим:/ законно бо вмужившися и немощь женску отвергши,/ страдальческими болезньми мучителя врага низложи;/ Небесным же и Божественным венцем украсившися,/ молится Жениху и Богу,// даровати нам велию милость.
И ныне, праздника, глас тойже. Иоанна монаха:
Егоже древле Моисей прообразовав собою,/ Амалика низложив, победи,/ и Давид песнопевец/ подножию Твоему, вопия, кланятися повелеваше,/ честному Кресту Твоему, Христе Боже,/ днесь, грешнии, кланяемся,/ устнами недостойными/ Тя, изволившаго пригвоздитися на нем, воспевающе, молимся:// Господи, с разбойником Царствия Твоего сподоби нас.
Тропарь, глас 4:
Агница Твоя, Иисусе, Евфимия/ зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю,/ и Тебе ищущи страдальчествую,/ и сраспинаюся, и спогребаюся Крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради,/ яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою;/ но яко жертву непорочную приими мя,/ с любовию пожершуюся Тебе.// Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.
Слава, и ныне, праздника: Спаси, Господи, люди Твоя:
НА УТРЕНИ
По 1-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Крест и смерть пострадати изволил еси,/ посреде твари сего водрузив,/ егда благоволил еси, Спасе, Тело Твое пригвоздити,/ тогда и солнце лучи сокры;/ сия и разбойник зря, на Кресте Тя воспе, вопия:/ помяни мя, Господи, и прияше, веровав, рай.
Слава, и ныне, тойже.
По 2-м стихословии седален, глас 6.
Подобен: Надежда мира:
На Древе, Спасе, крестнем за утробы милости возвысився/ и ребра пробод копием,/ растерзал еси грехов лютое рукописание, яко Всемощный Бог:/ тем Твое неизреченное поем благочестно, Слове, смотрение.
Слава, и ныне, тойже.
Канон праздника, со ирмосом на 6, и святыя на 6.
Канон праздника, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Крест начертав, Моисей/ впрямо жезлом Чермное пресече,/ Израилю пешеходящу,/ тоже обратно фараоновым колесницам,/ ударив, совокупи,/ вопреки написав непобедимое оружие.// Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Образ древле Моисей пречистыя Страсти в себе самом прообрази,/ священных среде стоя:/ Крест же вообразив,/ простертыми победу дланьми воздвиже,/ державу погубив Амалика всегубителя./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Возложи Моисей на столпе врачевство,/ тлетвориваго избавление и ядовитаго угрызения,/ и древу образом Креста/ по земли пресмыкающагося змия привяза,/ лукавный в сем обличив вред./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Показа небо Креста победу благочестия держателю и царю богомудру,/ врагов в немже злосердных низложися свирепство,/ лесть же превратися,/ и вера распростреся земным концем Божественная./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Ин канон, святыя, егоже краегранесие: Похваляю всехвальную отроковицу. Творение Иоанна. Глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви,/ проведшему люди Своя сквозе Чермное море,// яко Един славно прославися.
Влечет к песнопению/ премирных воинства и земных лики/ всехвальная отроковица чудесы.
Род презревши и юже от богатства светлость,/ честная Евфимия/ вместо всех Христа стяжа.
Доброты возжелав Владыка всех/ краснейшаго твоего сердца, всехвальная,/ Небесных чертогов сподоби тя.
Богородичен: Пречистая Богородице,/ воплощенно Присносущное и Пребожественное Слово/ паче естества рождшую, поем Тя.
Песнь 3
Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется,/ прозябением бо предразсуждает священника,/ неплодящей же прежде Церкви,/ ныне процвете Древо Креста,// в державу и утверждение.
Яко испусти, ударяем, воду краесекомый/ непокоривым людем и жестосердым,/ богозванныя проявляше Церкве таинство, еяже Крест держава и утверждение.
Ребром пречистым, копием прободенным,/ вода с Кровию истече,/ обновляющая Завет и омывательная греха:/ верных бо Крест похвала и царей держава и утверждение.
Ин
Ирмос: Ты еси утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси свет омраченных,// и поет Тя дух мой.
Явилася еси на судищи мужественну душу носящи,/ и врага, якоже немужественна,/ победила еси, всехвальная.
Порок в доброте твоей,/ ниже враска души бысть,/ и тя Христос невесту в нетленныя чертоги прият.
Исцели, всехвальная,/ души моея струпы, мученице Христова,/ и утиши твоими молитвами жизни моея бурю.
Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище/ и стену нашу, христиане,/ и Тя славословим немолчно, Безневестная.
Кондак, глас 4. Самоподобен:
Вознесыйся на Крест волею,/ тезоименитому Твоему новому жительству/ щедроты Твоя даруй, Христе Боже,/ возвесели нас силою Твоею,/ победы дая нам на сопостаты,/ пособие имущим Твое оружие мира,// непобедимую победу.
Икос:
Иже до третияго Hебесе восхищен бысть в рай/ и глаголы слышав неизреченныя и Божественныя,/ ихже не леть языки (человеческими) глаголати,/ что Галатом пишет, яко рачителие Писаний прочтосте и познаcте:/ мне, глаголет, хвалитися да не будет, токмо во едином Кресте Господни,/ на немже, страдав, уби страсти./ Того убо и мы известно держим, Крест Господень, хвалу вси:/ есть бо нам спасительное сие Древо,/ оружие мира, непобедимая победа.
Седален святыя, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Кровей твоих струями, мученице Христова,/ потоп нечестивым присно действуеши, всехвальная;/ тучами же благодати словесныя нивы напаяющи всегда,/ в нихже возращаеши клас веры./ Тем преславно и по смерти явилася еси/ облак, источающий жизни свидетельство,/ страстотерпице всехвальная,/ молися Христу Богу, согрешений оставление даровати/ чтущым любовию святую память твою.
Слава, и ныне, праздника, глас тойже:
Посреде Едема древо прозябе смерть,/ посреде же всея земли Древо процвете жизнь:/ вкусивше бо перваго, нетленни суще, тленни быхом,/ получивше же втораго, нетления насладихомся,/ Крестом бо спасаеши, яко Бог, род человеческий.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя// и прославих Твое Божество.
Горькородныя преложи древом Моисей/ источники в пустыни древле,/ Крестом ко благочестию языков/ проявляя преложение.
Глубине внедривый секущую/ издаде Иордан древу,/ Крестом и крещением/ сечение лести знаменуя.
Священно ополчаются/ четверочастнии людие, предходяще/ образом свидетельства скинии,/ крестообразными чинми прославляемии.
Чудно простираем,/ солнечныя лучи испущашe Крест,/ и поведаша небеса/ славу Бога нашего.
Ин
Ирмос тойже.
Нескверное зерцало Божественных разумений/ тебе самую устроивши,/ яко светильник зелолепотнейший,/ страдалиц посреде, мученице, возсияла еси.
Мрачному не принесла еси демону жертвы,/ непобедимая мученице:/ жизноносную бо возлюбила еси/ за благочестие смерть прияти.
Яко неболезненно носящи/ со страстоносцы тело, непорочная,/ ранами нечувственна пребыла еси/ Божественныя любве рачением.
Терпеливо страждущу твоему лицу, мученице,/ ранами светло украшашеся,/ молниею же Божественнаго Духа/ врагов омрачаше помышления.
Богородичен: Очищение нам даруй неведений,/ яко Безгрешен,/ и умири мир Твой, Боже,/ молитвами Рождшия Тя.
Песнь 5
Ирмос: О треблаженнoе Древо,/ на немже распяся Христос, Царь и Господь,/ имже паде древом прельстивый,/ тобою прельстився,/ Богу пригвоздившуся Плотию,// подающему мир душам нашим.
Тебе, приснопетое Древо, на немже простреся Христос,/ Едем хранящее обращающееся оружие, Кресте, устыдеся:/ страшный же херувим уступи на тебе пригвожденному Христу,/ подающему мир душам нашим.
Подземных силы противныя Креста страшатся/ начертаема знамения на воздусе,/ по немуже ходят Hебесных и земнородных роди,/ колена прекланяюще Христу,/ подающему мир душам нашим.
Зарями нетленными явлься Божественный Крест/ омраченным языком, заблужденным в прелести,/ Божественный свет облистав,/ усвояет на нем пригвожденному Христу,/ подающему мир душам нашим.
Ин
Ирмос: Утренююще вопием Ти:/ Господи, спаси ны,/ Ты бо еси Бог наш,// разве Tебе иного не вемы.
Дне и мира противоположное уведевши,/ ратолюбнаго демона любити не восхотела еси.
Мнев твою ослабити Божественную, мученице, крепость,/ смех явися козньми вселукавый.
Подаждь ми просвещение и мир, всехвальная,/ решащи молитвами твоими многомятежное смущение.
Богородичен: Деву по Рождестве поем Тя, Богородице:/ Ты бо Бога Слова плотию миру породила еси.
Песнь 6
Ирмос: Воднаго зверя во утробе/ длани Иона крестовидно распростер,/ спасительную Страсть проображаше яве./ Тем, тридневен изшед,/ премирное Воскресение прописаше/ плотию пригвожденнаго Христа Бога// и тридневным Воскресением мир просвещшаго.
Старостию преклонився и недугом отягчен, исправися Иаков, руце пременив,/ действие являя жизноноснаго Креста:/ ибо ветхость законнаго сеновнаго писания новописа на сем плотию пригвоздивыйся Бог/ и душегубительный недуг лести отгна.
На юныя возложив длани божественный Израиль, крестовидно главы являше,/ яко старейшая слава, законослужители людие./ Темже, подмневся тако испрельститися, не измени жизноноснаго образа:/ превзыдут бо людие Христовы Божии новоутвержденнии,/ вопияху, Крестом ограждаеми.
Ин
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу,/ одеяйся светом, яко ризою,// Многомилостиве Христе Боже наш.
Мужественное в женстей плоти/ души мудрование носящи, славная,/ о зверех, сущих в водах, нерадила еси.
Победила еси мучителей гордыню без вреда в водах,/ мученице непобедимая,/ со зверьми яко Иона пребывши.
Избави зверинаго растления,/ услышав Господь твоя молитвы, яко из рова Даниила,/ тя, всехвальная.
Богородичен: Едина словом плотию Слово порождшая,/ избави, молимся,/ сетей вражиих души наша.
Кондак святыя, глас 4.
Подобен: Вознесыйся:
Во страдальчестве твоем добре подвизалася еси/ и по смерти ны освящаеши чудес точеньми, всехвальная./ Темже твое успение святое поем,/ верою притекающе/ в божественный храм твой,/ да избавимся недугов душевных// и чудес благодать почерпем.
Икос:
Всехвальныя храм рай показася,/ посреде имущь сад безсмертия, тело ея честное;/ того собирающии плоды благоцветныя скоро освящаются:/ зряще бо, чудятся, како мертвое тело, яко живо, источает крови, благовонствующи вся./ Teм со тщанием приидите со мною вcи, смиренным,/ и очистимся скверны всякия, целующе сие,/ и чудес благодать почерпем.
Песнь 7
Ирмос: Безумное веление/ мучителя злочестиваго люди поколеба,/ дышущее прещение и злохуление богомерзкое;/ обаче три отроки не устраши ярость зверская,/ ни огнь снедаяй,/ но, противодышущу росоносному Духу,/ со огнем суще, пояху:// препетый отцев и нас Боже, благословен еси.
От древа вкусив первый в человецех, в тление вселися:/ отвержением бо жизни безчестнейшим осудився,/ всему роду телотленен некий, яко вред недуга, преподаде;/ но, обретше, земнороднии, воззвание крестным Древом, зовем:/ прeпетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Разруши повеление Божие преслушание,/ и древо принесе смерть человеком,/ еже неблаговременно причастно бывшее;/ во утверждение же зело честнаго/ oттуду жизни древо возбраняемо бе,/ еже разбойнику злоумершу отверзе, благоразумно зовущу:/ прeпетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Жезла объемлет край Иосифова,/ будущая зря, Израиль,/ Царствия державное,/ яко возымуществит преславный Крест, проявляя:/ сей бо победоносная похвала и свет верою зовущим:/ препетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Ин
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы/ в Вавилоне иногда/ верою Tроическою пламень пещный попраша, поюще:// отцев Боже, благословен еси.
Паче ума явишася божественных мучеников благомужества,/ Зиждитель бо всех тварь покаряет во страданиих зовущим:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Скверная загради пресловущая отроковица уста мучителей/ и гордыню пребеззаконных Духом Святым, божественно воспевающи:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Троица преподобных разжегшия пещь древле попали,/ ныне же богомудрая, Троицу поющи, слуги улови,/ отцев Бога поющия: Боже, благословен еси.
Таинственно Жених ко всечистей невесте в пещь пришед,/ Духа росою, Отца благословением, сохрани поющую:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Богородичен: Наше спасение якоже восхотел еси, Спасе, устроити,/ во утробу Девы вселился еси,/ Юже миру Предстательницу показал еси./ Oтцев наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Благословите, отроцы,/ Троицы равночисленнии,/ Содетеля Отца Бога,/ пойте снизшедшее Слово,/ и огнь в росу претворшее,/ и превозносите всем жизнь подавающаго// Духа Всесвятаго во веки.
Воздвизаему Древу,/ окроплену Кровию воплощшагося Слова Бога,/ пойте, Hебесныя Силы;/ земных воззвание празднующе, людие,/ поклонитеся Христову Кресту,/ имже миру востание во веки.
Земнороднии, дланьми, строителие благодати,/ Крест, на немже стояше Христос Бог, возносите священнолепно/ и копие, Божия Слова Тело прободшее,/ да видят языцы вси спасение Божие,/ славяще Его во веки.
Божественным судом предызбраннии, веселитеся,/ христианстии вернии царие,/ хвалитеся победоносным оружием,/ приемше от Бога Крест честный:/ в сем бо колена браней, дерзости ищуще,/ разсыпаются во веки.
Ин
Ирмос: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вои ангельстии,// хвалитe и превозносите во вся веки.
Блаженнейшая в женах,/ Вышняго возмездную имущи благодать,/ пояше, хвалящи Христа во веки вся.
Укреплена помыслом Невестника,/ невещественным рачением,/ тело предала еси на смерть/ и живеши во веки вся.
На лесть, якоже на зверя,/ вооружившися Святым Духом,/ мученица взяше мзду во вся веки.
Не душетленную смерть прияла еси, чистая,/ но благодерзновенно зверя угрызением/ нестареющую, непорочная, изменила еси жизнь во веки вся.
Богородичен: Напастей Ты прилоги отгоняеши/ и страстей находы, Дево:/ темже Тя поем во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Снедию древа роду прибывшая смерть/ Крестом упразднися днесь,/ ибо праматерняя всеродная клятва разрушися/ Прозябением Чистыя Богоматере,// Юже вся Силы Hебесныя величают.
Горести убийственныя, яже от древа, не оставив, Господи,/ Крестом бо сию совершенно истребил еси./ Сего ради и древом услади иногда горесть вод Мерры/ прoобразующее Креста действо,/ еже вся Силы Hебесныя величают.
Непрестанно гружаемыя мраком праотца, Господи,/ Крестом возвысил еси днесь,/ яко бо лестию весьма неудержанно естество преднизведеся,/ всеродне ны паки исправи свет Креста Твоего,/ егоже, вернии, величаем.
Да образ покажеши миру покланяемый, Господи, Креста,/ во всех яко преславный, на небесех изобразил еси,/ светом безмерным озарен,/ царю всеоружие непобедимое./ Тем Тя вся Силы Hебесныя величают.
Ин
Ирмос: Тя, Неискусобрачную Матерь Бога Вышняго,/ Тя, паче ума рождшую словом воистину Бога,/ вышшую Пречистых Сил,// немолчными славословлении величаем.
Течение живыя крове/ знамение нетленныя, свыше дарованныя тебе жизни,/ мученице всехвальная,/ целений бо сокровище непрестанное/ верою черплющим явилася еси.
Коснеся тебе смерть естества законом, богомудрая,/ в живоносную же мертвость нестрастно одеялася еси,/ еюже, яко одушевленное, твое тело положши всечестное,/ живеши нетленно,/ и свидетельствуют твоя кровотечения.
Законы страдания венчавшися, мученице, христопроповеднице,/ свиток благочестивых вверенный, Евфимие,/ догматов честных, от рук собора,/ егоже яко столп, держащи, живый Православия показуеши.
Богородичен: Невесто неискусобрачная, сосуде благовония,/ Тя яко истинную и непорочную/ и Божественнаго Облак Света приемшую,/ небесный Дождь во утробе,/ Дево Мати, величаем.
Светилен:
И смерть претерпевши о Бозе Живем,/ жива пребываеши, всехвальная Евфимие,/ и Того свиток во объятиих твоих содержащи,/ была еси предстолпие православных,/ верно твою совершающих/ честную и божественную и всесвященную память.
Слава, и ныне, Креста:
Светозарными сиянии, Крест Господень на Воздвижение его/ вся желанием Божественным, предлежащь, призывает:/ приидите, сего вси радостию, и любовию, и страхом целуим верно/ и прославим Единаго Творца и Владыку.
На хвалитех стихиры на 4, глас 3. Самогласны:
Страдальческое торжество, вернии,/ богомудренне совершаемо, видяще,/ чудному в советeх Богу нашему/ благодарственное песнопение воспоим:/ невидимую бо державу противныя силы/ в женстем естестве победи,/ и Божественную Свою силу в немощи совершив добромученицы.// Tоя молитвами спасает души наша.
Истины чашу/ от своих кровей страдальческих/ всехвальная мученица Христова растворивши/ и сию всегда предлагающи Церкви,/ в нейже церковныя питомцы/ мудрости гласом созывает, глаголющи:/ почерпите пиво Воскресения свидетельное,/ неверных прогонительное и страстей чистительное,/ благочестивым же душам хранительно,/ Спасу зовуще:/ напоивый нас потоком сладости Духа,// спаси души наша.
Иже Кровию Христовою души запечатавше в день избавления,/ кровь святую, от мученическаго источника востекающую нам,/ с веселием духовным пророчески почерпем,/ животочных страстей Спасовых/ и присносущныя славы образовательну./ Темже Ему возопиим:/ прославляяйся во святых Твоих, Господи,/ всехвальныя Твоея страстотерпицы молитвами// спаси души наша.
Слава, глас 6:
Одесную Спаса прeдcта/ дева и страстотерпица и мученица Евфимия,/ одеяна добродетельми, непобеждена/ и преукрашена елеем чистоты и кровию страдания,/ и вопиющи к Нему,/ радостно свещу держащи:/ в воню мира Твоего текох, Христе Боже,/ яко уязвихся Твоею любовию аз,/ не отлучи мене, Женише Небесный./ Тоя молитвами// низпосли нам, Всесильне Спасе, милости Твоя.
И ныне, глас тойже:
Днесь происходит Крест Господень,/ и вернии приемлют того желанием,/ и вземлют исцеления души же и тела/ и всякия болезни./ Сего целуим радостию и страхом:/ страхом, греха ради, яко недостойнии суще;/ радостию же, спасения ради,/ еже подает миру на том пригвоздивыйся Христос Бог,// имеяй велию милость.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Песньми таинственными/ воспоим согласно/ Крест Господень,/ на немже Спас распятся,// всех Воскресение.
Стих: Возносите Господа Бога нашего/ и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.
Приидите, монашествующих/ множества, сошедшеся,/ воспоим божественне/ живоносное Древо,// на немже Христос распростреся.
Стих: Бог же, Царь наш прежде века,/ содела спасение посреде земли.
Прославим, вернии,/ Крест Господень,/ на немже источися/ Кровь Владычня,// во всех избавление.
Слава, глас 1. Византиево:
Днесь лицы отцев, всехвальная,/ собравшеся Христа ради,/ свиток тебе приносят православныя веры,/ егоже приемши в честныя твоя руки, храниши до конца./ Темже и, человеков ликостояния, сошедшеся,/ твое страдание чествуем, вопиюще благочестно:/ радуйся, всехвальная,/ женское естество в мужеское прeложившая ополчение;/ pадуйся, всехвальная,/ православную и отцепреданную веру невредну сохраньшая;// pадуйся, молящаяся о душах наших.
И ныне, глас тойже. Андрея Иерусалимскаго:
Днесь яко воистину/ святовещанный глагол Давидов конец прият:/ се бо яве пречистых ног Твоих покланяемся подножию/ и, на сень крилу Твоею надеющеся,/ Всещедрый, вопием Ти:/ да знаменается на нас свет Лица Твоего./ Православных людей Твоих рог вознеси,/ честнаго Креста Твоего воздвижением,// Христе Многомилостиве.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона праздника, песнь 3-я, на 4, и мученицы, песнь 6-я, на 4. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,// Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Апостол к Коринфяном, зачало 181. Аллилуия, глас 6: Терпя, потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен: В память вечную будет праведник:
Служба святой великомученице Евфимии Всехвальной
МЕСЯЦА СЕНТЯБРЯ В 16-й ДЕНЬ
ВЕЧЕР
На Господи, воззвах: стихиры праздника, глас 4.
Подобен: Дал еси знамение:
Днесь возсия световидно, якоже солнце,/ Крест Твой честный, Христе,/ утверждаемый на краниеве месте преславнем/ и возвышаемый, Спасе,/ на горе Твоей пресвятей,/ показуя явленнейше,/ яко тем, Всесильне,/ наше естество возвысил еси на Небеса,// яко Человеколюбец.
Возвестиша днесь Небеса, Непостижиме,/ человеком славу Твою,/ светло бо изоблистав Креста образ/ светом неприступным,/ неистовный и жестокий/ богоубийц нрав обличи./ Тем Твое человеколюбное строение славим,/ Иисусе Всесильне,// Спасе душ наших.
Простертием рук своих/ Моисей победи Амалика,/ образ знаменуя крестный прежде;/ мы же, Древу Креста покланяющеся ныне,/ попираем вражия козни и коварства,/ Христа поборника имуще,/ на том возвышеннаго Плотию,/ и змия умертвившаго,// и человека спасшаго.
Ины стихиры, святыя, глас тойже.
Подобен: Яко добля:
Девства добротами/ и мучений кровьми/ душу твою украсивши, мученице славная,/ вручилася еси Создавшему,/ сохраняющу тя нетленну во век истинно,/ о сем ликовствующи/ с воинствы Архангел и Ангел,/ апостол, пророк и мученик ликостоянии,// всехвальная.
И к колесем привязаема,/ и зверьми растерзаема,/ и огнем и водою обостривши твой помысл/ Божественным Духом,/ тьмы начальника течении кровными/ мужески удавила еси/ и востекла еси к разумным чертогом,/ вено Жениху твоему, дево,// принесши страдание.
И умерши жива присно,/ кровей пролития/ в Господню хвалу, мученице, источила еси,/ верныя убо напаяющи/ и знанием просвещающи,/ неверныя же враги в тех потопляющи./ Темже свиток тебе вверяется Божественный,/ егоже храниши и держиши во веки,// церковных догматов.
Слава, глас 6:
Процветшая добродетельми/ и просвещенная помыслом,/ миро проливающи в сердца верных,/ яже от восток возсиявши, яко звезда светлая,/ и собрание сотворши, Святаго Духа нашествием, божественных отец,/ не престай о нас молящися ко Господу,/ Евфимие всеславная,// спастися душам нашим.
И ныне, Креста, глас тойже:
Четвероконечный мир/ днесь освящается,/ четверочастному воздвизаему Твоему Кресту, Христе Боже наш,/ и рог верных православных совозносится;/ тем врагов сокрушаем роги./ Велий еси, Господи,/ и дивен в делех Твоих,// слава Тебе.
На стиховне стихиры, глас 6.
Подобен: Тридневен:
Идеже стояша ноги Христовы,/ месту покланяемся,/ возносяще треблаженный Крест,/ на немже источися/ Кровь Владычня,// источившаго миру Воскресение.
Стих: Возносите Господа Бога нашего/ и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.
Умертвивше страсти плоти/ и духа, богомудрии,/ потщимся возвыситися от земных/ в Небесный покой,/ Креста воздвижением,// сраспеншеся Владыце Христу.
Стих: Бог же, Царь наш прежде века,/ содела спасение посреде земли.
Животекущий из Божественных ребр/ источник яве искипе Спасовых,/ напаяющь души/ верою покланяющихся/ Божественным Его Страстем,// и Кресту, и Воскресению.
Слава, святыя, глас 8. Византиево:
Всяк язык да подвижится к благохвалению/ всехвальныя Евфимии,/ всяк род и возраст всяк,/ юноши и девы,/ Христову девомученицу похвалами да увенчаим:/ законно бо вмужившися и немощь женску отвергши,/ страдальческими болезньми мучителя врага низложи;/ Небесным же и Божественным венцем украсившися,/ молится Жениху и Богу,// даровати нам велию милость.
И ныне, праздника, глас тойже. Иоанна монаха:
Егоже древле Моисей прообразовав собою,/ Амалика низложив, победи,/ и Давид песнопевец/ подножию Твоему, вопия, кланятися повелеваше,/ честному Кресту Твоему, Христе Боже,/ днесь, грешнии, кланяемся,/ устнами недостойными/ Тя, изволившаго пригвоздитися на нем, воспевающе, молимся:// Господи, с разбойником Царствия Твоего сподоби нас.
Тропарь, глас 4:
Агница Твоя, Иисусе, Евфимия/ зовет велиим гласом:/ Тебе, Женише мой, люблю,/ и Тебе ищущи страдальчествую,/ и сраспинаюся, и спогребаюся Крещению Твоему,/ и стражду Тебе ради,/ яко да царствую в Тебе,/ и умираю за Тя, да и живу с Тобою;/ но яко жертву непорочную приими мя,/ с любовию пожершуюся Тебе.// Тоя молитвами, яко Милостив, спаси души наша.
Слава, и ныне, праздника: Спаси, Господи, люди Твоя:
НА УТРЕНИ
По 1-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте девства:
Крест и смерть пострадати изволил еси,/ посреде твари сего водрузив,/ егда благоволил еси, Спасе, Тело Твое пригвоздити,/ тогда и солнце лучи сокры;/ сия и разбойник зря, на Кресте Тя воспе, вопия:/ помяни мя, Господи, и прияше, веровав, рай.
Слава, и ныне, тойже.
По 2-м стихословии седален, глас 6.
Подобен: Надежда мира:
На Древе, Спасе, крестнем за утробы милости возвысився/ и ребра пробод копием,/ растерзал еси грехов лютое рукописание, яко Всемощный Бог:/ тем Твое неизреченное поем благочестно, Слове, смотрение.
Слава, и ныне, тойже.
Канон праздника, со ирмосом на 6, и святыя на 6.
Канон праздника, глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Крест начертав, Моисей/ впрямо жезлом Чермное пресече,/ Израилю пешеходящу,/ тоже обратно фараоновым колесницам,/ ударив, совокупи,/ вопреки написав непобедимое оружие.// Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Образ древле Моисей пречистыя Страсти в себе самом прообрази,/ священных среде стоя:/ Крест же вообразив,/ простертыми победу дланьми воздвиже,/ державу погубив Амалика всегубителя./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Возложи Моисей на столпе врачевство,/ тлетвориваго избавление и ядовитаго угрызения,/ и древу образом Креста/ по земли пресмыкающагося змия привяза,/ лукавный в сем обличив вред./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Показа небо Креста победу благочестия держателю и царю богомудру,/ врагов в немже злосердных низложися свирепство,/ лесть же превратися,/ и вера распростреся земным концем Божественная./ Тем Христу поим, Богу нашему, яко прославися.
Ин канон, святыя, егоже краегранесие: Похваляю всехвальную отроковицу. Творение Иоанна. Глас 8.
Песнь 1
Ирмос: Поим Господеви,/ проведшему люди Своя сквозе Чермное море,// яко Един славно прославися.
Влечет к песнопению/ премирных воинства и земных лики/ всехвальная отроковица чудесы.
Род презревши и юже от богатства светлость,/ честная Евфимия/ вместо всех Христа стяжа.
Доброты возжелав Владыка всех/ краснейшаго твоего сердца, всехвальная,/ Небесных чертогов сподоби тя.
Богородичен: Пречистая Богородице,/ воплощенно Присносущное и Пребожественное Слово/ паче естества рождшую, поем Тя.
Песнь 3
Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется,/ прозябением бо предразсуждает священника,/ неплодящей же прежде Церкви,/ ныне процвете Древо Креста,// в державу и утверждение.
Яко испусти, ударяем, воду краесекомый/ непокоривым людем и жестосердым,/ богозванныя проявляше Церкве таинство, еяже Крест держава и утверждение.
Ребром пречистым, копием прободенным,/ вода с Кровию истече,/ обновляющая Завет и омывательная греха:/ верных бо Крест похвала и царей держава и утверждение.
Ин
Ирмос: Ты еси утверждение/ притекающих к Тебе, Господи,/ Ты еси свет омраченных,// и поет Тя дух мой.
Явилася еси на судищи мужественну душу носящи,/ и врага, якоже немужественна,/ победила еси, всехвальная.
Порок в доброте твоей,/ ниже враска души бысть,/ и тя Христос невесту в нетленныя чертоги прият.
Исцели, всехвальная,/ души моея струпы, мученице Христова,/ и утиши твоими молитвами жизни моея бурю.
Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище/ и стену нашу, христиане,/ и Тя славословим немолчно, Безневестная.
Кондак, глас 4. Самоподобен:
Вознесыйся на Крест волею,/ тезоименитому Твоему новому жительству/ щедроты Твоя даруй, Христе Боже,/ возвесели нас силою Твоею,/ победы дая нам на сопостаты,/ пособие имущим Твое оружие мира,// непобедимую победу.
Икос:
Иже до третияго Hебесе восхищен бысть в рай/ и глаголы слышав неизреченныя и Божественныя,/ ихже не леть языки (человеческими) глаголати,/ что Галатом пишет, яко рачителие Писаний прочтосте и познаcте:/ мне, глаголет, хвалитися да не будет, токмо во едином Кресте Господни,/ на немже, страдав, уби страсти./ Того убо и мы известно держим, Крест Господень, хвалу вси:/ есть бо нам спасительное сие Древо,/ оружие мира, непобедимая победа.
Седален святыя, глас 8.
Подобен: Премудрости:
Кровей твоих струями, мученице Христова,/ потоп нечестивым присно действуеши, всехвальная;/ тучами же благодати словесныя нивы напаяющи всегда,/ в нихже возращаеши клас веры./ Тем преславно и по смерти явилася еси/ облак, источающий жизни свидетельство,/ страстотерпице всехвальная,/ молися Христу Богу, согрешений оставление даровати/ чтущым любовию святую память твою.
Слава, и ныне, праздника, глас тойже:
Посреде Едема древо прозябе смерть,/ посреде же всея земли Древо процвете жизнь:/ вкусивше бо перваго, нетленни суще, тленни быхом,/ получивше же втораго, нетления насладихомся,/ Крестом бо спасаеши, яко Бог, род человеческий.
Песнь 4
Ирмос: Услышах, Господи,/ смотрения Твоего таинство,/ разумех дела Твоя// и прославих Твое Божество.
Горькородныя преложи древом Моисей/ источники в пустыни древле,/ Крестом ко благочестию языков/ проявляя преложение.
Глубине внедривый секущую/ издаде Иордан древу,/ Крестом и крещением/ сечение лести знаменуя.
Священно ополчаются/ четверочастнии людие, предходяще/ образом свидетельства скинии,/ крестообразными чинми прославляемии.
Чудно простираем,/ солнечныя лучи испущашe Крест,/ и поведаша небеса/ славу Бога нашего.
Ин
Ирмос тойже.
Нескверное зерцало Божественных разумений/ тебе самую устроивши,/ яко светильник зелолепотнейший,/ страдалиц посреде, мученице, возсияла еси.
Мрачному не принесла еси демону жертвы,/ непобедимая мученице:/ жизноносную бо возлюбила еси/ за благочестие смерть прияти.
Яко неболезненно носящи/ со страстоносцы тело, непорочная,/ ранами нечувственна пребыла еси/ Божественныя любве рачением.
Терпеливо страждущу твоему лицу, мученице,/ ранами светло украшашеся,/ молниею же Божественнаго Духа/ врагов омрачаше помышления.
Богородичен: Очищение нам даруй неведений,/ яко Безгрешен,/ и умири мир Твой, Боже,/ молитвами Рождшия Тя.
Песнь 5
Ирмос: О треблаженнoе Древо,/ на немже распяся Христос, Царь и Господь,/ имже паде древом прельстивый,/ тобою прельстився,/ Богу пригвоздившуся Плотию,// подающему мир душам нашим.
Тебе, приснопетое Древо, на немже простреся Христос,/ Едем хранящее обращающееся оружие, Кресте, устыдеся:/ страшный же херувим уступи на тебе пригвожденному Христу,/ подающему мир душам нашим.
Подземных силы противныя Креста страшатся/ начертаема знамения на воздусе,/ по немуже ходят Hебесных и земнородных роди,/ колена прекланяюще Христу,/ подающему мир душам нашим.
Зарями нетленными явлься Божественный Крест/ омраченным языком, заблужденным в прелести,/ Божественный свет облистав,/ усвояет на нем пригвожденному Христу,/ подающему мир душам нашим.
Ин
Ирмос: Утренююще вопием Ти:/ Господи, спаси ны,/ Ты бо еси Бог наш,// разве Tебе иного не вемы.
Дне и мира противоположное уведевши,/ ратолюбнаго демона любити не восхотела еси.
Мнев твою ослабити Божественную, мученице, крепость,/ смех явися козньми вселукавый.
Подаждь ми просвещение и мир, всехвальная,/ решащи молитвами твоими многомятежное смущение.
Богородичен: Деву по Рождестве поем Тя, Богородице:/ Ты бо Бога Слова плотию миру породила еси.
Песнь 6
Ирмос: Воднаго зверя во утробе/ длани Иона крестовидно распростер,/ спасительную Страсть проображаше яве./ Тем, тридневен изшед,/ премирное Воскресение прописаше/ плотию пригвожденнаго Христа Бога// и тридневным Воскресением мир просвещшаго.
Старостию преклонився и недугом отягчен, исправися Иаков, руце пременив,/ действие являя жизноноснаго Креста:/ ибо ветхость законнаго сеновнаго писания новописа на сем плотию пригвоздивыйся Бог/ и душегубительный недуг лести отгна.
На юныя возложив длани божественный Израиль, крестовидно главы являше,/ яко старейшая слава, законослужители людие./ Темже, подмневся тако испрельститися, не измени жизноноснаго образа:/ превзыдут бо людие Христовы Божии новоутвержденнии,/ вопияху, Крестом ограждаеми.
Ин
Ирмос: Ризу мне подаждь светлу,/ одеяйся светом, яко ризою,// Многомилостиве Христе Боже наш.
Мужественное в женстей плоти/ души мудрование носящи, славная,/ о зверех, сущих в водах, нерадила еси.
Победила еси мучителей гордыню без вреда в водах,/ мученице непобедимая,/ со зверьми яко Иона пребывши.
Избави зверинаго растления,/ услышав Господь твоя молитвы, яко из рова Даниила,/ тя, всехвальная.
Богородичен: Едина словом плотию Слово порождшая,/ избави, молимся,/ сетей вражиих души наша.
Кондак святыя, глас 4.
Подобен: Вознесыйся:
Во страдальчестве твоем добре подвизалася еси/ и по смерти ны освящаеши чудес точеньми, всехвальная./ Темже твое успение святое поем,/ верою притекающе/ в божественный храм твой,/ да избавимся недугов душевных// и чудес благодать почерпем.
Икос:
Всехвальныя храм рай показася,/ посреде имущь сад безсмертия, тело ея честное;/ того собирающии плоды благоцветныя скоро освящаются:/ зряще бо, чудятся, како мертвое тело, яко живо, источает крови, благовонствующи вся./ Teм со тщанием приидите со мною вcи, смиренным,/ и очистимся скверны всякия, целующе сие,/ и чудес благодать почерпем.
Песнь 7
Ирмос: Безумное веление/ мучителя злочестиваго люди поколеба,/ дышущее прещение и злохуление богомерзкое;/ обаче три отроки не устраши ярость зверская,/ ни огнь снедаяй,/ но, противодышущу росоносному Духу,/ со огнем суще, пояху:// препетый отцев и нас Боже, благословен еси.
От древа вкусив первый в человецех, в тление вселися:/ отвержением бо жизни безчестнейшим осудився,/ всему роду телотленен некий, яко вред недуга, преподаде;/ но, обретше, земнороднии, воззвание крестным Древом, зовем:/ прeпетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Разруши повеление Божие преслушание,/ и древо принесе смерть человеком,/ еже неблаговременно причастно бывшее;/ во утверждение же зело честнаго/ oттуду жизни древо возбраняемо бе,/ еже разбойнику злоумершу отверзе, благоразумно зовущу:/ прeпетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Жезла объемлет край Иосифова,/ будущая зря, Израиль,/ Царствия державное,/ яко возымуществит преславный Крест, проявляя:/ сей бо победоносная похвала и свет верою зовущим:/ препетый отцев и нас Боже, благословен еси.
Ин
Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы/ в Вавилоне иногда/ верою Tроическою пламень пещный попраша, поюще:// отцев Боже, благословен еси.
Паче ума явишася божественных мучеников благомужества,/ Зиждитель бо всех тварь покаряет во страданиих зовущим:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Скверная загради пресловущая отроковица уста мучителей/ и гордыню пребеззаконных Духом Святым, божественно воспевающи:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Троица преподобных разжегшия пещь древле попали,/ ныне же богомудрая, Троицу поющи, слуги улови,/ отцев Бога поющия: Боже, благословен еси.
Таинственно Жених ко всечистей невесте в пещь пришед,/ Духа росою, Отца благословением, сохрани поющую:/ отцев наших Боже, благословен еси.
Богородичен: Наше спасение якоже восхотел еси, Спасе, устроити,/ во утробу Девы вселился еси,/ Юже миру Предстательницу показал еси./ Oтцев наших Боже, благословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Благословите, отроцы,/ Троицы равночисленнии,/ Содетеля Отца Бога,/ пойте снизшедшее Слово,/ и огнь в росу претворшее,/ и превозносите всем жизнь подавающаго// Духа Всесвятаго во веки.
Воздвизаему Древу,/ окроплену Кровию воплощшагося Слова Бога,/ пойте, Hебесныя Силы;/ земных воззвание празднующе, людие,/ поклонитеся Христову Кресту,/ имже миру востание во веки.
Земнороднии, дланьми, строителие благодати,/ Крест, на немже стояше Христос Бог, возносите священнолепно/ и копие, Божия Слова Тело прободшее,/ да видят языцы вси спасение Божие,/ славяще Его во веки.
Божественным судом предызбраннии, веселитеся,/ христианстии вернии царие,/ хвалитеся победоносным оружием,/ приемше от Бога Крест честный:/ в сем бо колена браней, дерзости ищуще,/ разсыпаются во веки.
Ин
Ирмос: Царя Небеснаго,/ Егоже поют вои ангельстии,// хвалитe и превозносите во вся веки.
Блаженнейшая в женах,/ Вышняго возмездную имущи благодать,/ пояше, хвалящи Христа во веки вся.
Укреплена помыслом Невестника,/ невещественным рачением,/ тело предала еси на смерть/ и живеши во веки вся.
На лесть, якоже на зверя,/ вооружившися Святым Духом,/ мученица взяше мзду во вся веки.
Не душетленную смерть прияла еси, чистая,/ но благодерзновенно зверя угрызением/ нестареющую, непорочная, изменила еси жизнь во веки вся.
Богородичен: Напастей Ты прилоги отгоняеши/ и страстей находы, Дево:/ темже Тя поем во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Снедию древа роду прибывшая смерть/ Крестом упразднися днесь,/ ибо праматерняя всеродная клятва разрушися/ Прозябением Чистыя Богоматере,// Юже вся Силы Hебесныя величают.
Горести убийственныя, яже от древа, не оставив, Господи,/ Крестом бо сию совершенно истребил еси./ Сего ради и древом услади иногда горесть вод Мерры/ прoобразующее Креста действо,/ еже вся Силы Hебесныя величают.
Непрестанно гружаемыя мраком праотца, Господи,/ Крестом возвысил еси днесь,/ яко бо лестию весьма неудержанно естество преднизведеся,/ всеродне ны паки исправи свет Креста Твоего,/ егоже, вернии, величаем.
Да образ покажеши миру покланяемый, Господи, Креста,/ во всех яко преславный, на небесех изобразил еси,/ светом безмерным озарен,/ царю всеоружие непобедимое./ Тем Тя вся Силы Hебесныя величают.
Ин
Ирмос: Тя, Неискусобрачную Матерь Бога Вышняго,/ Тя, паче ума рождшую словом воистину Бога,/ вышшую Пречистых Сил,// немолчными славословлении величаем.
Течение живыя крове/ знамение нетленныя, свыше дарованныя тебе жизни,/ мученице всехвальная,/ целений бо сокровище непрестанное/ верою черплющим явилася еси.
Коснеся тебе смерть естества законом, богомудрая,/ в живоносную же мертвость нестрастно одеялася еси,/ еюже, яко одушевленное, твое тело положши всечестное,/ живеши нетленно,/ и свидетельствуют твоя кровотечения.
Законы страдания венчавшися, мученице, христопроповеднице,/ свиток благочестивых вверенный, Евфимие,/ догматов честных, от рук собора,/ егоже яко столп, держащи, живый Православия показуеши.
Богородичен: Невесто неискусобрачная, сосуде благовония,/ Тя яко истинную и непорочную/ и Божественнаго Облак Света приемшую,/ небесный Дождь во утробе,/ Дево Мати, величаем.
Светилен:
И смерть претерпевши о Бозе Живем,/ жива пребываеши, всехвальная Евфимие,/ и Того свиток во объятиих твоих содержащи,/ была еси предстолпие православных,/ верно твою совершающих/ честную и божественную и всесвященную память.
Слава, и ныне, Креста:
Светозарными сиянии, Крест Господень на Воздвижение его/ вся желанием Божественным, предлежащь, призывает:/ приидите, сего вси радостию, и любовию, и страхом целуим верно/ и прославим Единаго Творца и Владыку.
На хвалитех стихиры на 4, глас 3. Самогласны:
Страдальческое торжество, вернии,/ богомудренне совершаемо, видяще,/ чудному в советeх Богу нашему/ благодарственное песнопение воспоим:/ невидимую бо державу противныя силы/ в женстем естестве победи,/ и Божественную Свою силу в немощи совершив добромученицы.// Tоя молитвами спасает души наша.
Истины чашу/ от своих кровей страдальческих/ всехвальная мученица Христова растворивши/ и сию всегда предлагающи Церкви,/ в нейже церковныя питомцы/ мудрости гласом созывает, глаголющи:/ почерпите пиво Воскресения свидетельное,/ неверных прогонительное и страстей чистительное,/ благочестивым же душам хранительно,/ Спасу зовуще:/ напоивый нас потоком сладости Духа,// спаси души наша.
Иже Кровию Христовою души запечатавше в день избавления,/ кровь святую, от мученическаго источника востекающую нам,/ с веселием духовным пророчески почерпем,/ животочных страстей Спасовых/ и присносущныя славы образовательну./ Темже Ему возопиим:/ прославляяйся во святых Твоих, Господи,/ всехвальныя Твоея страстотерпицы молитвами// спаси души наша.
Слава, глас 6:
Одесную Спаса прeдcта/ дева и страстотерпица и мученица Евфимия,/ одеяна добродетельми, непобеждена/ и преукрашена елеем чистоты и кровию страдания,/ и вопиющи к Нему,/ радостно свещу держащи:/ в воню мира Твоего текох, Христе Боже,/ яко уязвихся Твоею любовию аз,/ не отлучи мене, Женише Небесный./ Тоя молитвами// низпосли нам, Всесильне Спасе, милости Твоя.
И ныне, глас тойже:
Днесь происходит Крест Господень,/ и вернии приемлют того желанием,/ и вземлют исцеления души же и тела/ и всякия болезни./ Сего целуим радостию и страхом:/ страхом, греха ради, яко недостойнии суще;/ радостию же, спасения ради,/ еже подает миру на том пригвоздивыйся Христос Бог,// имеяй велию милость.
На стиховне стихиры, глас 2.
Подобен: Доме Евфрафов:
Песньми таинственными/ воспоим согласно/ Крест Господень,/ на немже Спас распятся,// всех Воскресение.
Стих: Возносите Господа Бога нашего/ и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.
Приидите, монашествующих/ множества, сошедшеся,/ воспоим божественне/ живоносное Древо,// на немже Христос распростреся.
Стих: Бог же, Царь наш прежде века,/ содела спасение посреде земли.
Прославим, вернии,/ Крест Господень,/ на немже источися/ Кровь Владычня,// во всех избавление.
Слава, глас 1. Византиево:
Днесь лицы отцев, всехвальная,/ собравшеся Христа ради,/ свиток тебе приносят православныя веры,/ егоже приемши в честныя твоя руки, храниши до конца./ Темже и, человеков ликостояния, сошедшеся,/ твое страдание чествуем, вопиюще благочестно:/ радуйся, всехвальная,/ женское естество в мужеское прeложившая ополчение;/ pадуйся, всехвальная,/ православную и отцепреданную веру невредну сохраньшая;// pадуйся, молящаяся о душах наших.
И ныне, глас тойже. Андрея Иерусалимскаго:
Днесь яко воистину/ святовещанный глагол Давидов конец прият:/ се бо яве пречистых ног Твоих покланяемся подножию/ и, на сень крилу Твоею надеющеся,/ Всещедрый, вопием Ти:/ да знаменается на нас свет Лица Твоего./ Православных людей Твоих рог вознеси,/ честнаго Креста Твоего воздвижением,// Христе Многомилостиве.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны от канона праздника, песнь 3-я, на 4, и мученицы, песнь 6-я, на 4. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых Своих,// Бог Израилев. Стих: В церквах благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Апостол к Коринфяном, зачало 181. Аллилуия, глас 6: Терпя, потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою. Евангелие от Луки, зачало 33. Причастен: В память вечную будет праведник:
|