|
Размещено 14:22 27/04/2011
|
|
Страстная седмица - Великий Вторник
Тропарь
Се Жених грядет в полунощи, и блажен раб, егоже обрящет бдяща: недостоин же паки, егоже обрящет унывающа. блюди убо душе моя, не сном отяготися, да не смерти предана будеши, и Царствия вне затворишися, но воспряни зовущи: Свят, Свят, Свят еси Боже, Богородицею помилуй нас.
Таже кондак, глас 2. Подобен: Вышних ища:
Час душе конца помысливши, и посечения смоковницы убоявшися, данный тебе талант трудолюбно делай окаянная бодрствующи и зовущи: да не пребудем вне чертога Христова.
Икос: Что унываеши душе моя окаянная? Что мечтаеши безвременно попечения неполезная? Что упражняешися к мимотекущим? Последнейший час есть отселе, и разлучитися имамы от сущих зде. Дондеже время имаши, возникни зовущи: согреших Ти Спасе мой не посецы мене якоже неплодную смоковницу, но яко благоутробен Господи, ущедри со страхом зовущую: да не пребудем вне чертога Христова.
Синаксарь. Стихи: Вторник величайший дев десять носит, Победу носящих неумытнаго Владыки.
Во Святый и Великий Вторник, десяти дев притчи память творим: зане таковыя притчи, восходя во Иерусалим Господь, на страсть грядый, Своим глаголаше учеником: суть же притчи, яже и ко иудеем простираше. Десяти убо дев притчу на милостыню обращая рече, вкупе и уча, еже прежде конца всем готовым быти. Зане о девстве много тем сказоваше, и о скопцех: многую же и славу девство имать, велико бо есть яко воистинну. Но да не кто сие дело исправляя, небрежет о других, паче же о милостыни, еже свеща девства просвещается, вводит священное Евангелие притчу сию: и пять убо мудрых наричет, яко с девством и многий и богатый милостыни елей приложивших: и пять же буих, яко и тех девство убо имущих, милостыню же несравненну. Сего бо ради буия, зане большее исправивше, о меньшем же небрегоша, и ничтоже блудниц разнствоваху: яко они убо телесы, сия же имении побеждени быша. Нощи же настоящаго жития мимотекущей, воздремашася вся девы, сиесть, умроша: сон бо смерть глаголется. И спящим им, вопль посреди нощи бысть, и овы убо обильно елей приложившия, дверем отверзшимся, внидоша с Женихом. Буия же недовольный елей имущия, по сне искаху его. Но мудрыя хотевшия убо дати, не могшия же, прежде вшествия отвещаша глаголюще: еда когда не удовлеет нам и вамъ? Идите к продающим, сиесть, убогим, и купите: но неудобно, по смерти бо сие не возможно. Еже и о богатом и Лазаре показует Авраам, глаголя: нужда убо преходити отсюду тамо. Но буия пришедши непросвещены, сице вопиют, во врата ударяюще: Господи, Господи, отверзи нам. Сам же Господь Собою страшный оный ответ дает: отыдите, рек, не вем вас. Како бо аще увидите Жениха вена не имущия, милостыни самыя? Сего убо ради образа притча десяти дев, зде положена быти богоносными отцы учинися, наказующая нас присно бдети, и готовым быти к сретению истиннаго Жениха, благими деянии, паче же милостынею: зане безвестен день и час кончины: якоже и Иосифом целомудрие стяжати, и смоковницею присно плод духовный предлагати. Иже бо дело единое и пребольшее убо яве делает, о других же небрежет, паче же о милостыни, не входит со Христом в вечное упокоение, но возвращается вспять посрамлен. Ничтоже бо печальнейше, и срама исполненнейше, якоже девство побеждаемое имением. Но о Женише Христе, с мудрыми нас сочетай девами, и избранному Твоему сопричти стаду, и помилуй нас, аминь.
Таже двоепеснец, творение господина Космы Припев: СлаваТебе Боже наш,слава Тебе.
Песнь 8.
Ирмос: Велению мучителеву преподобнии трие отроцы не повинувщеся, в пещь ввержени, Бога исповедаху поюще: благословите дела Господня Господа.
Леность далече нас отвержим, и светлыми свещами безсмертнаго Жениха Христа пением усрящим, благословите, вопиюще, дела Господня Господа.
Да удовлеет общительный души нашея елей в сосудех, яко да не на куплю положше время почестей, поем: благословите дела Господня Господа.
Талант елицы от Бога приясте, равносильную благодать, помощию давшаго Христа возрастите, поюще: благословите дела Господня Господа.
Песнь 9.
Ирмос: Невместимаго Бога во чреве вместившая, и радость миру родившая, Тя поем Богородице Дево.
Учеником Благий, бдите, рекл еси, воньже час приидет Господь, не разумеете, отдати комуждо.
Во втором Твоем и страшном пришествии Владыко, десным овцам мя сопричти, прегрешений презрев моих множества.
И паки вместо, Достойна, ирмос: Невместимаго Бога:
Ексапостиларий, трижды:
Чертог Твой вижду, Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду вонь: просвети одеяние души моея Светодавче, и спаси мя.
сон, возстави, и с мудрыми введи девами в чертог Твой, идеже глас чистый празднующих, и вопиющих непрестанно: Господи слава Тебе.
Слава, и ныне, глас 4:
Скрывшаго талант осуждение слышавши, о душе не скрывай словесе Божия, возвещай чудеса Его, да умножающи дарование, внидеши в радость Господа твоего.
Страстная седмица - Великий Вторник
Тропарь
Се Жених грядет в полунощи, и блажен раб, егоже обрящет бдяща: недостоин же паки, егоже обрящет унывающа. блюди убо душе моя, не сном отяготися, да не смерти предана будеши, и Царствия вне затворишися, но воспряни зовущи: Свят, Свят, Свят еси Боже, Богородицею помилуй нас.
Таже кондак, глас 2. Подобен: Вышних ища:
Час душе конца помысливши, и посечения смоковницы убоявшися, данный тебе талант трудолюбно делай окаянная бодрствующи и зовущи: да не пребудем вне чертога Христова.
Икос: Что унываеши душе моя окаянная? Что мечтаеши безвременно попечения неполезная? Что упражняешися к мимотекущим? Последнейший час есть отселе, и разлучитися имамы от сущих зде. Дондеже время имаши, возникни зовущи: согреших Ти Спасе мой не посецы мене якоже неплодную смоковницу, но яко благоутробен Господи, ущедри со страхом зовущую: да не пребудем вне чертога Христова.
Синаксарь. Стихи: Вторник величайший дев десять носит, Победу носящих неумытнаго Владыки.
Во Святый и Великий Вторник, десяти дев притчи память творим: зане таковыя притчи, восходя во Иерусалим Господь, на страсть грядый, Своим глаголаше учеником: суть же притчи, яже и ко иудеем простираше. Десяти убо дев притчу на милостыню обращая рече, вкупе и уча, еже прежде конца всем готовым быти. Зане о девстве много тем сказоваше, и о скопцех: многую же и славу девство имать, велико бо есть яко воистинну. Но да не кто сие дело исправляя, небрежет о других, паче же о милостыни, еже свеща девства просвещается, вводит священное Евангелие притчу сию: и пять убо мудрых наричет, яко с девством и многий и богатый милостыни елей приложивших: и пять же буих, яко и тех девство убо имущих, милостыню же несравненну. Сего бо ради буия, зане большее исправивше, о меньшем же небрегоша, и ничтоже блудниц разнствоваху: яко они убо телесы, сия же имении побеждени быша. Нощи же настоящаго жития мимотекущей, воздремашася вся девы, сиесть, умроша: сон бо смерть глаголется. И спящим им, вопль посреди нощи бысть, и овы убо обильно елей приложившия, дверем отверзшимся, внидоша с Женихом. Буия же недовольный елей имущия, по сне искаху его. Но мудрыя хотевшия убо дати, не могшия же, прежде вшествия отвещаша глаголюще: еда когда не удовлеет нам и вамъ? Идите к продающим, сиесть, убогим, и купите: но неудобно, по смерти бо сие не возможно. Еже и о богатом и Лазаре показует Авраам, глаголя: нужда убо преходити отсюду тамо. Но буия пришедши непросвещены, сице вопиют, во врата ударяюще: Господи, Господи, отверзи нам. Сам же Господь Собою страшный оный ответ дает: отыдите, рек, не вем вас. Како бо аще увидите Жениха вена не имущия, милостыни самыя? Сего убо ради образа притча десяти дев, зде положена быти богоносными отцы учинися, наказующая нас присно бдети, и готовым быти к сретению истиннаго Жениха, благими деянии, паче же милостынею: зане безвестен день и час кончины: якоже и Иосифом целомудрие стяжати, и смоковницею присно плод духовный предлагати. Иже бо дело единое и пребольшее убо яве делает, о других же небрежет, паче же о милостыни, не входит со Христом в вечное упокоение, но возвращается вспять посрамлен. Ничтоже бо печальнейше, и срама исполненнейше, якоже девство побеждаемое имением. Но о Женише Христе, с мудрыми нас сочетай девами, и избранному Твоему сопричти стаду, и помилуй нас, аминь.
Таже двоепеснец, творение господина Космы Припев: СлаваТебе Боже наш,слава Тебе.
Песнь 8.
Ирмос: Велению мучителеву преподобнии трие отроцы не повинувщеся, в пещь ввержени, Бога исповедаху поюще: благословите дела Господня Господа.
Леность далече нас отвержим, и светлыми свещами безсмертнаго Жениха Христа пением усрящим, благословите, вопиюще, дела Господня Господа.
Да удовлеет общительный души нашея елей в сосудех, яко да не на куплю положше время почестей, поем: благословите дела Господня Господа.
Талант елицы от Бога приясте, равносильную благодать, помощию давшаго Христа возрастите, поюще: благословите дела Господня Господа.
Песнь 9.
Ирмос: Невместимаго Бога во чреве вместившая, и радость миру родившая, Тя поем Богородице Дево.
Учеником Благий, бдите, рекл еси, воньже час приидет Господь, не разумеете, отдати комуждо.
Во втором Твоем и страшном пришествии Владыко, десным овцам мя сопричти, прегрешений презрев моих множества.
И паки вместо, Достойна, ирмос: Невместимаго Бога:
Ексапостиларий, трижды:
Чертог Твой вижду, Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду вонь: просвети одеяние души моея Светодавче, и спаси мя.
сон, возстави, и с мудрыми введи девами в чертог Твой, идеже глас чистый празднующих, и вопиющих непрестанно: Господи слава Тебе.
Слава, и ныне, глас 4:
Скрывшаго талант осуждение слышавши, о душе не скрывай словесе Божия, возвещай чудеса Его, да умножающи дарование, внидеши в радость Господа твоего.
|