Помощь  -  Правила  -  Контакты

Поиск:
Расширенный поиск
 

Размещено 14:26 27/04/2011
Страстная седмица - Великий Понедельник

Тропарь

Се Жених грядет в полунощи, и блажен раб, егоже обрящет бдяща: недостоин же паки, егоже обрящет унывающа. блюди убо душе моя, не сном отяготися, да не смерти предана будеши, и Царствия вне затворишися, но воспряни зовущи: Свят, Свят, Свят еси Боже, Богородицею помилуй нас.

Трипеснец, творение господина Космы

Припев: Слава Тебе Боже наш, слава Тебе. [Сей во всю седмицу].

Песнь 1.

Ирмос: Непроходимое волнящееся море, Божиим Своим велением изсушившему, и пешешествовати сквозе е Израильтеския люди наставльшему, Господеви поим, славно бо прославися.

Неизреченное Слова Божия схождение, еже Христос Тойжде есть Бог и Человек, еже Бог невосхищением быти непщевав, внегда воображатися рабом, показует учеником, славно бо прославися.

Послужити Сам приидох, Егоже зраком Создатель волею обложен есмь, обнищавшему Адаму, богатствуяй Божеством, положити хотяй Мою душу избавление зань, иже безстрастный Божеством.

Кондак, глас 8.
Подобен: Яко начатки.

Иаков рыдаше Иосифова лишения, и доблий седяше на колеснице, яко царь почитаемь: египтяныни бо тогда сластем не поработав, воспрославляшеся от Ведущаго человеческая сердца, и Посылающаго венец нетленный.

Икос: На рыдание ныне приложим рыдание, и излием слезы со Иаковом, плачущеся Иосифа приснопамятнаго и целомудреннаго, порабощеннаго убо телом, душу же непорабощену соблюдшаго, и Египтом всем царствовавшаго: Бог бо подает рабом Своим венец нетленный.

Синаксарий. Стихи на Иосифа Прекраснаго:

Целомудренный Иосиф, праведный держитель явися:
И пшеницодавец, о добрых стоже!

Стихи на изсохшую смоковницу:

Соборище смоковницу Христос еврейское,
Плодов чуждую духовных вообразуяй,
Клятвою усушает: еяже бежим страсти.

Во Святый и Великий Понедельник память творим блаженнаго Иосифа Прекраснаго, и изсохшия смоковницы: занеже начало отсюду приемлют святыя страсти Господа нашего Иисуса Христа: Иосиф же во образ Сего первее приемлется. Сей убо сын последний бяше патриарха Иакова, от Рахили ему рожденный, от своих же братий позавиден быв неких ради во сне видений. Прежде убо во ископание рова скрывается: и отец его от детей прелестию окровавленною ризою украдается, яко от зверя изъяден бысть. Таже на тридесятих сребреницех продан бывает исмаилитом, иже паки продают его Пентефрию, начальнику скопцей царя Египетскаго фараона. Неистовствовавшей же госпоже его на целомудрие юноши, понеже беззакония содеяти не восхоте, ризу оставль отбеже: она же господину его оболгает его, и узы и темница горькая сего приемлет. Таже разрешением снов изводится, и царю является, и господин всея земли Египетския поставляется. Паки же пшеницодательством братиям явлен бывает, и всяческое своего живота добре препроводив, во Египте умирает, великий о целомудрии при инех его добрых познаваемый. Образ же сей Христов: зане и Христос от единоплеменных иудей завиствуемь бывает, и от ученика на тридесяти сребреницех продается, и во мрачный и темный ров, гроб, заключается, и оттуду самовластно восторгнувся, царствует над Египтом: яве на всякий грех, и до конца сего побеждает, миром же всем обладает, и человеколюбно искупует нас таинственным пшеницодательством, яко Сам Себе за нас давый, и яко питает нас небесным хлебом, Своею живоносною плотию. По сему убо словеси, Прекрасный Иосиф ныне приемлется. Зде же и о изсохшей смоковнице память творим: занеже божественнии евангелисти, сиесть, Матфей и Марко, по повести о ваиах приносят: во утрие же изшедшим им от Вифании, взалка. Другий же утру же возвращься во град глаголет, взалка, и видев смоковницу, листвие токмо имущую, не бе бо время смоквам, прииде к ней, и елма, плода не обрете на ней, рече: да не ктому плод от тебе будет в век: и изсше абие смоковница. Смоковница убо есть, сонмище иудейское, на немже плода подобнаго Спас не обрет, точию осеняющее закона, и сие отъят от них, праздное всячески содеяв. Аще ли же кто речет: почто бездушное древо сухо бысть, клятву вземшее не согрешившее? Да навыкнет, яко иудее видяще Христа присно всех благодетельствующа, никомуже ключимое скорбно соделавша, непщеваху, яко силу имать точию благодетельствовати, злотворити же ни. Человеколюбив же Владыка сый, не восхоте на человеце сие показати, и сему быти: да убо уверит неблагодарныя люди, яко имать силу и к муце довольную: яко благ же не хощет, на бездушном и нечувственном естестве мучение соделовает. Вкупе же некое и неизглаголанное слово есть, от старец премудрых к нам пришедшее. Якоже глаголет Исидор Пилусиот: яко древо преступления сие бысть, егоже и листвие в покров преступльшии употребиша. Темже и проклятся от Христа человеколюбно, понеже тогда сие не пострада, ктому плода не принести виновна греху. А якоже грех смокви уподобляется, благоявленно: имать бо услаждающее сласти, прилепляемое греха, и ожесточавающее последи и полютевающее совестию. Обаче от отец смоковничная повесть зде умиления ради положися, якоже Иосифа ради, за еже носити образ Христов. Есть же смоковница всяка душа, всякаго духовнаго плода непричастна: в нейже утру, по настоящей яве жизни, не обретая Господь покоя у нея, усушает ю клятвою, и в вечный посылает огнь, и столп некий стоит усушенный, устрашаяй не делающих прикладнаго добродетелей плода. Прекраснаго Иосифа молитвами Христе Боже помилуй нас.

Песнь 8.

Ирмос: Устрашися отроков благочестивых, сообразнаго души несквернаго тела, и устранися воспитанный в безмерном веществе, неутружден огнь: присноживущу же изувядшу пламеню, вечнующая песнь воспевашеся: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.

Вас тогда Моих учеников познают вси, аще Моя заповеди соблюдете, глаголет Спас другом, ко страсти идый: мир имейте в себе, и во всех, и смиренная мудрствующе возвыситеся: и Господа знающе Мя пойте, и превозносите во вся веки.

Чина сопротивна вам языческа, да есть держава купнородных: не жребий бо Мой, мучительство же разум самоизбранный. Иже убо предызящный в вас быти хотяй других, да есть всех последнейший: и Господа знающе Мя пойте, и превозносите во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Возвеличил еси Христе рождшую Тя Богородицу, от Неяже Создателю наш, в подобострастное нам облеклся еси тело, наших прегрешений решительное: Сию ублажающе вси роди, Тебе величаем.

Скверну всю страстную отринувше, достойный Божественнаго Царствия разум восприимем благомудрственный, Твоим апостолом предрекл еси, всех Премудросте: в немже прославитеся, светящеся солнца светозарнее.

Взирающе на Мя, рекл еси Господи Твоим учеником, не мудрствуйте высокая, но соотведитеся смиренными: Мою, юже пию, пийте чашу, яко да во Царствии Отца со Мною прославитеся.

Таже ирмос: Возвеличил еси Христе: И поклон до земли.

Ексапостиларий глаголем трижды, косно и со сладкопением. Сей же глаголется до Великаго Четвертка, поется же посреде церкве от певца, и противу глашается от нас:

Чертог Твой вижду Спасе мой, украшенный, и одежды не имам, да вниду вонь: просвети одеяние души моея Светодавче, и спаси мя.
 
Требуется материальная помощь
овдовевшей матушке и 6 детям.

 Помощь Свято-Троицкому храму